Template by:
Free Blog Templates

21 September 2010

Ziarah




Melawat bapa Ketua Kampung Pantai Besar, Zainal Amin yang sedang menjalani rawatan di Hospital Taiping.


Abu Wahab bin Mahmud, 82 tahun sakit tua. Turut berada di wad rawatan hospital Taiping ialah Zainal Amin. Turut sama melawat ialah Ketua Kampung Perak, Zakaria Hamid.


Didoakan semoga bapa Zainal Amin segera sembuh dan pulang ke rumah.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Tak lama lagi perkara yang berkaitan dengan OKU/OS/OT akan dibentangkan di Parliamen.

Diharap YMDS memberi input kepada perbahasan ini melalui wakil parliamen kita kerana saya lihat YMDS amat perihatin kepada mereka yang uzur(OS) dan yang tua (OT).

Kalau YMDS tidak membantu meluluskan perkara ini YMDS akan berterusan pergi ke rumah2 mereka seorang demi seorang. Yang saya takut apabila pencen kita tak dapat lagi buat demikian.

Strategi YMDS sangat baik kerana dahulu mubaligh di Sabah dan Sarawak juga berbuat demikian. Mereka juga membuka sekolah dan membantu yang miskin.

Di kawasan bandar sekarang ini mereka pergi ke rumah2 orang tua yang anak mereka tidak mempedulikan mereka. Akhirnya mereka terpikat dengan mubaligh tersebut dan menukar kepercayaan mereka.

Tapi taktik YMDS lebih kepada memandang jasa.

Tapi sudah kita pencen seorang pun tak datang jumpa kita (kita pun tak lawat mereka lagi). Yang datang hanya yang sembahyang satu masjid dengan kita. Itulah pengelaman ramai ahli politik, polis dll.

Sekian untuk halua telinga YMDS.