Template by:
Free Blog Templates

21 September 2010

Sekolah Agama









Melawat kerja-kerja baik pulih Sekolah Agama Rakyat Sungai Ara. Mennjau dan bertanya kepada kontraktor yang hampir siap kontrak yang diserahkan.

Kerja baik pulih bangunan setingkat sekolah tersebut akan memberi keselesaan belajar kepada sekumpulan pelajar di Kampung Sungai Ara terutamanya.


Saya mendapatkan peruntukan memperbaiki bangunan sekolah itu selepas melawat bersama Ketua Kampung, Haji Mohd Halil Abdullah dan lihat sendiri keadaannya.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Boleh tidak guru agama rakyat dihantar ke Mesir terutama sekali ke Al-Azhar kerana yurannya percuma.

Minggu lepas ramai pelajar kita dihantar ke Mesir.

Kerajaan sekarang semankin pandai kerana menghantar pelajar ke tempat murah belanja. Kalau zaman saya dulu ke Harvard, Oxford dll tapi bila kerja dengan syarikat tak untung pun.

Lagi pun mereka dikehendaki hanya menghafal 2 1/2 juz setahun selain daripada mata pelajaran penghususan

Dulu mereka yang di Kedah ramai yang belajar dengan saya. Semuanya rajin belaka. Tapi tanpa tunjuk cara untuk peningkatan taraf mereka, mereka hanya tinggal ditakok lama.

Ramai juga yang ikhlas, tidak mahu bekerja dengan kerajaan walaupun gaji lebih tinggi sama seperti jurulatih bola zaman saya dulu. Kami melatih sukan hanya untuk keseronokan tapi bukan untuk duit.

Sekian pandangan saya.