Template by:
Free Blog Templates

3 September 2010

Pembangkang





Pembangkang dibidas kerana masih membuat fitnah di bulan ramadan.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir kesal kerana sudah menjadi budaya pembangkang memesong fakta.

Dr Zambry berkata demikian di majlis penyampaian bantuan banjir dan duit raya Dun Kubu Gajah di Bagan Bahru petang tadi.

Lebih 270 orang penduduk menerima sumbangan tersebut di dewan serbaguna Bagan Bahru.

Menteri Besar berkata walaupun manghadapi gangguan daripada pembangkang, tetapi tidak menghalang beliau meneruskan tanggungjawab memajukan perak.

Beliau juga membidas sikap tidak gemtelman pembangkang keatas ahli-ahli mereka yang meninggalkan parti.

Di majlis tersebut juga deserahkan sebannyak 756 ahli baru kepada menteri besar dan kemasukkan Pak Su Mat Arop Bin Saman, 65 tahun bekas timbalan ketua cawangan pas Bagan Bahru ke dalam UMNO

2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya pernah mencadangkan ke pihak yang lebih berwajib supaya mereka yang memfitnah hendaklah disaman.

UMNO mempunyai ramai peguam yang handalan. Kumpulkan mereka. Kenalpasti mereka dari ahli yang lebih 3 juta yang kita ada. Minta bantuan mereka untuk menyaman mereka yang memfitnah.

Perkara ini sangat penting sebelum pilihan raya 13. Kalau kita tak saman mereka susahlah kita hendak menang terutama sekali di ADUN Kubu Gajah dan seterusnya di Perak. Sepatutnya Pemuda UMNO kita mesti aktif terus menyaman mereka yang memfitnah.

Dato Jihin barangkali dapat mengumpulkan peguam yang ada di Bahagian Larut supaya kita bertindak terus. Jangan asyik berbahas tentang isu. Yang penting menyaman mereka yang memfitnah dan seterusnya membanyakkan ahli UMNO dan tentukan mereka telah mendaftar di SPR. Pantau mereka.Saya takut yang cakap banyak dan jagoh berpidatu tak turun mengundi seperti di Hulu Selangor.

Sekian untuk makluman YMDS.

Anonymous said...

YMDS,

Tahniah kerana 756 ahli PAS masuk UMNO. Sesudah membaca Utusan sebentar tadi saya mulai yakin tentang tugas YMDS. Kalau YMDS berkempen atas nama anak tempatan munkin dari IJOK ke Cangkat Lobak ahli PAS akan masuk UMNO kerana ramai mereka hanya ikut2tan sahaja.

Lagi pun 'Al-Quran dan Hadis (pelembagaan Islam) sudah lengkap kenapa nak tambah dengan perlembagaan PAS. Penganut Kristian mempunyai lebih 100 jenis bible kerana ia telah dipolitikan termasuk raja2 seperti King James. Beliau pun buat Bible sendiri mengikut citarasanya.

Ada yang bible dalam tulisan Greek dan bahasa Yahudi/Israel tapi tiada dalam bahasa Aryan dan Armenien kerana Nabi Isa dikatakan menggunakan salah satu daripada bahasa tersebut. Muka Nabi Isa pun bertukar dari wajah kaum Aryan hingga kewajah seperti kulit kita di Amerika Selatan.

Perkara ini berlaku kerana kepercayaan agama telah dipolitikan. Apabila ada 100 jenis kerajaan yang baru muncul begitulah juga perlembagan (iaitu BIBLE) biblenya menjadi 100 macam Bible.

To Christian readers please forgive me if I am saying something wrong. I think you should also read the LUTHEAREAN BIBLE which is also anti-JEWS (those who chased MOSES). The Orthodox Christians do not pray to idols. But the 'modern" ones, everyone pray to the Lord Mary and the Prophet Jesus in the form of idols. Nothing wrong anyway because we believe and practice freedom of religion

Before you (readers) correct me please read the Lutheran Bible.

Terima kasih YMDS kerana sudi membaca celoteh saya.