Template by:
Free Blog Templates

22 July 2010

Kesedaran Penting







Petang tadi, Saya menghadiri dua perjumpaan di DUN Kubu Gajah termasuk berdailog dengan penduduk di Kampung Sungai Segar.

Pada majlis anjuran Jabatan Penerangan di Dewan Orang Ramai Sungai Segar, Saya meminta agar jawatankuasa Mesjid sentiasa memantau kegiatan yang boleh memecah belahkan Masyarakat Islam.

Perbanyakan aktiviti yang boleh menyatupadukan Masyarakat. Sudah tiba masanya soal perpaduan ummah diberikah perhatian dan keutamaan.

Pada majlis perjumpaan dengan Ketua-Ketua Kampung dan UMNO Cawangan di Ijok, Saya menyeru JKKK meyediakan laporan lengkap mengenai bilangan penduduk samada yang telah atau masih belum menerima bantuan daripada Jabatn Kebajikan Masyarakat.

Mereka juga diminta mengaturkan majlis dailog dan taklimat bersama PDRM tenang masalah jenayah dan kes-kes yang membabitkan isu sosial yang lain bagi menyedarkan masyarakat seluruhnya.

Pada majlis itu juga diadakan kenduri durian yang turut dihadiri oleh penduduk tempatan.

3 comments:

jebat said...

YMDS,
Assalamualaikum,

Teruskan perjuangan menyatukan orang Malayu Islam di negara ini.

Seperti kta YMDS kesedaran itu penting.

Teruskan jangan Jemu !!
Insya Allah kesedaran akan menjelma samada perlahan-lahan atau secara tiba-tiba.

Anonymous said...

YMDS,

Susah kita hendak menyatukan orang PAS dengan UMNO kerana kita tidak mengumpul rintihin penyokong PAS.

Penyokong PAS ADUN Kubu Gajah salahkan pemimpin UMNO tapi bukan UMNO.

Sebagai contoh kalau persepsi mereka terhadap YMDS dan ADO Selama negatif mereka tak akan mengundi barisan.

Tapi mereka tak benci UMNO.

Sesudah itu kita mesti bersihkan tanggapan mereka terhadap YAB MB Perak.

Dan seterusnya Menteri kita yang lain yang rakyat mempunyai persepsi negatif terhadap mereka.

Saya berjumpa ahli PAS, tak ada seorang pun katakan UMNO tak bagus.

Kesimpulanya cari pemimpin UMNO seperti yang disukai penyokong PAS barulah mereka menyokong UMNO.

Dalam pilihan raya yang akan datang lihat dahulu calon PAS barulah kita pilih calon kita yang boleh menandingi mereka. Bukan Bahagian yang menentukan. Tapi pemikiran PAS secara tak langsung perlu diambil kira untuk menentukan wakil rakyat ADUN Kubu Gajah.

Sebagai contoh, jika mereka pilih al-hafiz calon UMNO juga pilih lebih daripada al-hafiz misalnya mereka yg pernah sekolah pondok. Kalau PAS pilih Doktor, UMNO juga pilih lebih dari Doktor, misalnya babyak ijazah yg.lain. Jika mereka pilih calon yang retorik kita juga pilih mereka yang lebih pandai bercakap.

Ini bermakna pemilihan bahagian seperti yang dibuat sekarang dianggap strategi yang agak tradisional dan lapuk. Tak boleh pakai lagi untuk mengatasi PAS dan PKR. (tapi PKR buat begitu habis orang India lari ke MCA tapi PAS masih berjaya menggunakan strategi yang demikian). Yang jadi katak tu ialah orang yang berideologikan PARTI WANG. Mereka mahu memangkah calon cap Harimau atau atau yang ada gambar yg.di Pertuan Agong.

Kalau saya buat parti dengan gambar WANG bukan dacing sudah tentu katak2 ini akan mengundi saya. Money is my party!

Anonymous said...

YMDS,

Ada dua peringkat penyatuan masyarakat.

Yang pertama PAS dengan UMNO
Yang kedua konsep Satu Malaysia

Untuk mengatasi perkara pertama susah sedikit kerana berlainan dasar tapi mempunyai matlamat yang sama.

Susah disebabkan tiap2 parti mementingkan kedudukan ketua/pemimpin masing2. Siapa nak jadi Perdana Menteri kalau PAS dan UMNO bersatu. Saya rasa jangan pilih Presiden UMNO atau PAS. Pilihlah orang seperti Anuar Ali atau pun Timbalan Presiden PKR (YB. Senator Hussein) supaya mereka boleh bersatu. Kalau pilih presiden UMNO sudah tentu Presiden PAS tak mahu. Begitu juga sebaliknya. Kalau dua2 berebut apa salah pilih Anuar Ali bagi menyatukan rakyat.

Bagi menyatukan kaum India, Cina, Melayu dll saya rasa bertambah susah kerana dulu blok YMDS tidak dipenuhi kumpulan anti-Melayu. Setelah 1 malaysia disarankan ada mereka yang anti-Melayu, anti-Islam dll. sudah masuk blok YMDS.

Baru2 ini 6 sekawan mempersoalkan tentang asal usul Melayu.

Mereka telah membuat rujukan di internet tapi tidak melihat warna kulit mereka.

They did not understand there are mainly three group of people living in SEA and Pacific Islanders. The yellow skin (please look at your skin like people in Northern Thailang and some part of Borneo), the dark and weavy hair a (negrito, Nias, Timor2 Fiji etc) group and the final group which skin colour like the Petani Malays, Phillippines Sumatra, Malaysia (including Semang dll) which the British call the Malays. But because their religion are not the same and they becaome independent they themselves did not want to call them Malay although the anthropogists describe them as Malayo-Polenisia.

Enam sekawan (I think mostly Chinese) believed that the Sakai, Semang, Negrito and etc were sent by God to Malaysia, just like Adam and Eve. Very stupid research findings.

Saya syorkan Sejarah Keturunan Melayu hendaklah dikompulsorykan di sekolah Cina dan India supaya mereka tahu ketuanan Melayu. Kalau tidak konsep Malaysia satu tidak akan berjaya berdasarkan kepada komen mereka di blog YMDS.

Mereka sudah jadi Yahudi i.e. all lands are God's lands. Who cares wheteher you are Malays, Muslim or Chinese. Most likely they are like the Mongols which tried to chase the Chinese and the Indians even the Muslim from their mainlands. I think we should learn ancient history before we complaint about the Malays.

Sekian untuk makluman YMDS.