Template by:
Free Blog Templates

16 July 2010

Banjir durian





Banjir durian melanda Mukim Batu Kurau, harganya pun agak menggalakkan.

Di kampung Sempenih Saban petang riuh dengan peraih menghitung durian yang dilonggokkan di situ.

Semalam dan rabu lalu saya menerima undangan kenduri durian di rumah ketua UMNO Bawah Gunung, Ustad Shahidan desa dan di rumah ketua UMNO cawangan kampung Perak, Omar.

Difahamkan hujung bulan ini sekumpulan penunggang motosikal dari ibu kota Kuala Lumpur akan berkelah durian di Sempeneh.

2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Dapat kiranya YMDS minta bantuan kepada Datuk Hamzah kita membina kilang untuk mengeluarkan hasil produk durian yang bermutu di Jelai. Saya nak minta drp beliau tapi Laman Web Dato Hamzah tiada.

Minta ADUN Selama, B.Kurau dan Dato Hamzah mempunyaI BLOGNYA SENDIRI supaya saya dapat membantu mereka berkempen melalui blog masing2. MB kita pun masih belum ada blog. Tapi yang banyak masuk blok MB ialah orang yang kaki ampu. Kalau boleh yang membantu beliau sebab kami malas baca terlalu banyak celoteh mengampu. Kalau ampu pun tak guna sebab beliau ada kriterianya sendiri. Kalau tidak YMDS amat senior orangnya, bintang2nya pun gemerlapan tapi beliau tak pilih menjadi EXCO.

Kalau saya jumpa beliau tentu beliau katakan YMDS ada habuan lain tak semestinya EXCO. Kalau tak jadi EXCO macam mana Kubu Gajah hendak maju?

Saya mohon kepada YMDS apabila menerima jemputan cuba fikirkan untuk membantu mereka secara keseluruhan bukan secara individu.

Kalau individu (seperti bantuan orang sakit/ orang tua) lama mana YMDS boleh bertahan.

Lagi pun masih saya lihat YMDS pentingkan mempertahankan Ketua Bahagian daripada menjadi Wakil Rakyat Kubu Gajah. Saya sangat risau keadaan sebegini.

Pandangan saya menjadi wakil rakyat lebih penting drp. ketua bahagian sebab itulah Datuk Hamzah balik/pindah.

TK

Anonymous said...

dato hamzah balik? pindah? pindah mana? dato hamzah tak dapat jadi wakil rakyat di ipoh barat sebab tak ada seat itu sebab lari ke larut. itu aje. di ipoh barat dia tak boleh pakai dah. menipu banyak kat sana. org umno ipoh barat dah tak mahu dia, so dia lari la ke larut... fikir fikir la.