Template by:
Free Blog Templates

12 June 2010

Zambry arah utamakan perpaduan



Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry abdul kadir mempengerusikan mesyuarat badan perhubungan UMNO malam tadi dengan menekankan pentingnya perpaduan di semua peringkat.

Utamakan perpaduan dan ketepikan kepentingan peribadi untuk memastikan kekuatan parti setiap masa.

Perpaduan menghadapi pilihanraya umum ke 13 ini penting dan UMNO harus ambil iktibar daripada pengalaman PRU ke 12.

Menteri kewangan kedua, datuk Seri Ahmad Husni Hanazlah yang juga timbalan pengerusi badan perhubungan UMNO turut hadir.

Mesyuarat tersebut juga mengalu-alukan kepulangan waira-wira sukarelawan Perak yang selamat pulang daripada misi bantuan ke semenanjung Gaza.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Pilihan raya Hulu Selangor menunjukkan ada penyokong barisan tidak menyokong Barisan tapi lebih ramai yang menyokong pemimpin barisan (yang mereka mahu)

Penyokong kuat Palanivel, ketua pemuda MIC Hulu Langat, Ketua MCA dan UMNO Hulu Langat barangkali ramai juga yang menyokong PKR kerana ketua mereka tidak terpilih. Mereka rasa mereka orang tempatan dan bukan payung terjun. Itulah di antara alasan mereka.

Perpecahan berlaku disebabkan ketua pemimpin tidak menerangkan CV ke tujuh-tujuh mereka yang hendak jadi pemimpin dan kenapa 6 ditolak.

Tiap-tiap pemimpin mengagak dialah yang lebih baik daripada yang lain. Semua hendak jadi pemimpin.

Nasib baiklah YMDS tidak berebut menjadi Exco. Lagi pun kriterianya amat jelas, seperti kepakaran, orang muda (orang tua yang ada pangkat susah di arah mengikut pengelaman saya sendiri) dan lebihan undi (kalau boleh majoriti). Tapi kriteria sebegini kadang2 menjerat diri sendiri seperti Singapura hendak memilih yang Dipertuan Negara.

Sekian untuk makluman YMDS.