Template by:
Free Blog Templates

2 June 2010

Dr Zambery Hargai Peranan Polis

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir, minta Polis memantau dan ambil tindakan tegas terhadap pihak-pihak yang terus menghina institusi Raja-Raja, tidak kira siapa, sekalipun Pembangkang.

Dr Zambery dalam ucapan aluan menyambut lawatan Menteri Dalam Negeri ke Perak, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, menyatakan rasa kesal pembangkan menghina polis yang menjalankan tugas menjaga keamanan ketika berlangsungnya sidang Dewan Negeri (DUN) yang lalu.

Mereka tidak percaya kepada polis, tetapi mereka juga memerlukan polis menjaga keamaan. Hishamuddin yang juga Naib Presiden UMNO menghadiri majlis perjumpaan tertutup di Kediaman Menteri Besar, selepas majlis pembukaan Bangunan Polis di Parit oleh DYMM Paduka Seri Sultan Perak semalam.

Menteri Besar menghargai kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam menjaga keamanan termasuk pada sidang DUN bagi menggelakan sebarang kekecuhan oleh pembangkang.

Dr Zambery minta Hishamuddin menjaga kebajikan anggota polis termasuk mengenai elaun kerana mereka telah menjalankan tugas dengan penuh didikasi dan bertanggungjawab.

Hishamuddin dalam ucapan beliau menyatakan bahawa dalam soal menjaga keamanan,Polis tidak akan bertolak ansur.

Sebagai cucu Alllhyarham Datuk Onn Jaafar dan anak kepada bekas Perdana Menteri, Allahyarham Tun Hussein Onn, beliau akan meletakan perjuangan Bangsa, Agama dan Negara sebagai keutamaan,

Sebagai anak kepada Bekas Perdana Menteri dan Presiden Parti, beliau tidak boleh terima jika UMNO hilang kuasa di zaman era beliau dan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang juga anak kepada bekas Perdana Menteri.

Justeru, beliau menyeru agar ahli parti memperkuatan perpaduan bagi menghadapi Pilihanraya Umum yang akan datang.

0 comments: