Template by:
Free Blog Templates

8 June 2010

Gaza- Kutuk






Rakyat malaysia di mana-mana juga mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Israel menyerang dan bertindak ganas keatas pasukan bantuan Sukarelawaan ke Semenanjung Gaza.

Malah, mereka mendesak agar perbuatan tidak berperikemanunis rejim Israel itu harus dikenakan tindakan oleh Badan Dunia.

Apapun, rakyat Malaysia bersykur kerana kesemua sukarelawaan Negara telah kembali dengan selamatnya ke Tanah Air dan merasa gembira diatas perpaduan yang telah ditunjukan dalam memberi sokongan padu ke atas bantahan yang telah dibuat oleh Kerajaan terhadap keganasan Israel itu.

Saya berkata demikian ketika merasmikan majlis penutup Kursus Pengurusan Jenazah anjuran Wanita UMNO Cawangan Batu 20 bersama Jabatan Penerangan yang dihadiri lebih 70 orang peserta dari DUN Kubu Gajah dan Batu Kurau.

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak semalam membentangkan Usul membantah perbuatan terkutuk itu di Parlimen dan turut disokong oleh Pembangkang.

Ini jelas terbukti bahawa kita mampu mengenepikan sebarang pertikaian dan perbezaan politik semata-mata untuk menunjukan satu sokongan yang padu.

Alangkah baiknya jika sekiap sedemikian dapat diteruskan pada setiap masa demi perpaduan Ummah, jelas saya sambil disambut oleh peserta yang hadir termasuk Ketua Kampung, Haji Mat Isa bin Harun dan Ketua Wanita Batu 20, Zainab binti Awang.

Amarika Syarikat terutamanya jangan memandang ringan sikap kebiadapan Israel itu dan juga badan Dunia Islam sendiri juga harus mengambil penderian tegas tanpa bertolak ansur bagi menyatakan rasa simpati keatas masalah rakyat Palestin.

1 comments:

Wake UP! said...

Umat Islam haruslah bersatu menentang kekejaman rejim Israel terhadap penduduk Gaza.

It's a miracle that non of the Israeli commandos was killed by the so called terrorists.