Template by:
Free Blog Templates

4 June 2010

JKM Diminta Bantu Pesakit Kronik




Selasa lalu, Saya ke rumah Hajjah Bedah binti Din, 84 tahun di Kampung Sungai Ara dalam DUN Kubu Gajah, tetapi selepas melihat sendiri keadaan beliau, petang tadi sekali saya ke sana untuk menyampaikan sumbangan kerusi roda.


Sebelum itu, Saya menyampaikan kerusi roda kepada seorang lagi warga emas, Zulkifli Ahmad, 73 tahun juga di Kampung Sungai Ara.


Sementara itu, Saya juga menerima pesanan daripada seorang peneroka dari peringkat 4, Felda Ijok yang mmemerlukan bantuan kerana menghidap lima jenis sakit kronik dan tidak boleh lagi bekerja.


Beliau juga baru keluar dari wad ICU Hospital Taiping kerana Ulser pecah dalam perut. Insyallah Saya akan melawat beliau bersama Ketua Kampung Felda, Haji Shukur Jaman dalam masa terdekat.


Barangkali Saya akan juga menghubunggi Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk mendapatkan bantuan membantu menggurangkan bebanan beliau.


Sebenarnya masih ramai lagi yang senasib dengan beliau yang memerlukan bantuan perubatan daripada JKM.

0 comments: