Template by:
Free Blog Templates

23 May 2010

Perpaduan Jamin Keamanan






Perpaduan adalah kunci kepada keamanan dan kemakmuran rakyat di Negara ini hinggakan ia juga menjadi faktor utama Pengganas Komunis mengaku kalah dan meletakan senjata.


Soal perpaduan ini harus diletakan sebagai asas utama jika kita ingin tinggal dalam keadaan selesa. Peristiwa 13 Mei masih segar dalam ingatan kita, tegas Saya ketika berucap menutup dan menyampaikan hadiah-hadiah karnival tahunan Kemas Parlimen Larut di Taman Rakyat tenghari tadi.


Soal perpaduan ini penting samada dalam rumahtangga, masyarakat, pejabat mahupun parti politik dan ia janganlah dipandang ringan.


Justeru, usaha Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir menjadikan Negeri Perak Aman Jaya haruslah disokong oleh segenap lapisan rakyat demi masa depan mereka juga.


Jelas sekali bahawa Dr Zambery adalah seorang pemimpin yang lebih mengutamakan perpaduan rakyat pelbagai kaum bagi menjamin kestabilan ekonomi, politik dan juga soial Negeri Perak dalam mencapai kemajuan yang lebih pesat.


Saya juga berharap Kemas akan terus menjadi Agen pengembang dasar Kerajaan dan mendekatkan lagi rakyat dengan Kerajaan bagi memudahkan segala program pembagunan dilaksanakan dengan jayanya.


Pelbagai pertandingan diadakan termasuk untuk kanak-kanak dan pasangan suami isteri dan ia juga turut disertai oleh kaum-kaum lain.


Penyelia Kemas Parlimen Larut, Nordin Abu Hassan dan Ketua UMNO Cawangan Taman-Taman Batu 6, Syed Mansur turut hadir.

0 comments: