Template by:
Free Blog Templates

22 May 2010

Kerajaan Zambry Wajar diPertahankan





Kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir harus dipertahankan bagi mempastikan pembangunan rakyat di luar bandar dan bandar seimbang dengan arus peredaran masa.


Dr Zambry begitu perihatin dengan kekurangan pembangunan di luar bandar dan beliau sendiri berhasrat untuk melihat perubahan di pekan-pekan kecil.


Saya mengalu-alukan hasrat Kerajaan Negeri Perak untuk menaik taraf pekan-pekan kecil seperti di Ijok,Batu Kurau dan Terong seperti tempat-tempat lain.


Justeru,kata beliau membangunkan kawasan-kawasan tersebut harus diutamakan. Beliau sendiri telah meminta Agensi Kerajaan seperti Perbadanan Kemajuan Negeri (PKNP) tampil untuk merialisasikan hasrat tersebut.


Sehubungan dengan itu juga, Saya berharap segala perancangan Kerajaan itu akan mendapat kerjasama rakyat jika tidak ia akan melenggah-lenggahkan lagi perlaksanaannya.


Saya berkata demikian ketika merasmikan majlis penutup dan penyampaian hadiah Program Ikhtifah Kesenian Islam peringkat Daerah Larut, Matang dan Selama (LMS) yang diadakan di Dewan Serbaguna Tebing Tinggi, pagi tadi.


Parlimen Larut muncul johan dalam pertandingan Nasyid, Pemidato Lelaki dan Wanita serta Tilawah Quran bahagian Lelaki.


Keputusan penuh adalah: Kategori berzanji dan marhaban, Johan - kumpulan al-khairiah addiniah daripada Parlimen Bukit Gantang, Naib Johan - Kumpulan Sautul Munir daripada Parlimen Taiping dan Tempat Ketiga - Kumpulan Nurul Hidayah daripada Parlimen larut.


Bagi kategori Nasyid - Johan kumpulan Wahdahtul ummah daripada DUN Kubu Gajah mewakili Parlimen Larut, Naib Johan, Kumpuan Nurul Hidayah daripada Parlimen Taiping dan ketiga Kumpulan Nurul Jannah juga daripada Taiping.


Johan tilawah quran lelaki jatuh kepada Haji Ali bin Mohamed daripada DUN Selama mewakili Parlimen Larut, Naib Johan - Mohamed Khairi bin Musa daripada Parlaimen Bukit Gantang.


Bagi peringkat wanita tilawah quran, Johan Salimah Hadri daripada Parlimen Taiping, Naib Johan - Eshah Ahmad daripada Parimen Bukit Gantang dan keiga Rozita binti Adai daripada Parlimen Larut.


Bagi pemidato lelaki - Johan Rosli Mohd Noor daripada ADUN Batu Kurau mewakili Parlimen Larut, Naib Johan - Indra Safril daripada Parlimen Taiping dan bagi ketegori Wanita - Johan - Norzilatul Akma binti Abu Bakar daripada DUN Kubu Gajah mewali Parlimen Larut dan Naib johan - Maiza binti Mat Talib daripada Parlimen Taiping dan ketiga - Noraiman binti Abd. Rahman daripada Parlimen bukit gantang.

3 comments:

FAN said...

Assalamualaikum YB..Keperihatinan YB terhadap nasib anak buah di bawah jagaan DUN YB harus dicontohi oleh semua ADUN BN lain..semoga YB di berikan kesihatan dan kekuatan oleh Allah untuk terus melaksanakan tanggungjawab YB..

DATO SERI RAJA AHMAD ZAINUDDIN said...

terima kasih atas sokongan.

jebat said...

YB Dato' Seri,

Semuga perjuangan Dato' akan di rahmati Allah

Saya sentiasa mendoakan untuk kejayaan Dato' demi untuk rakyat
majmuk

Amin !!