Template by:
Free Blog Templates

13 May 2010

Dua beradik hidup ketakutan






Dalam lawatan saya ke atas warga-warga emas, terdapat satu kes dua beradik yang hidup dalam ketakutan.

Dua beradik ini dalam usia lingkungan 60an sekarang menumpang rumah ketua wanita di Kelian Gunung.

Mereka mohon agar dapat dipindahkan rumah mereka di pendalaman sungai jernih ke tempat yang ramai penduduk.

Saya berharap Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dapat segera membantu.

Saya juga melawat pesakit kanser, Salimah Bt. Osman, 59 tahun di rumahnya di Kubu Gajah.

Saya juga meninjau penduduk kampung memproses pinang di PPRT Kampung Sangkut dan Klian gunung, selain singgah tengok anak-anak bermain sepak takraw.

2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Cuba Ustaz di belakang Sekolah di Batu Kurau (Beliau mengajar juga di 'Seranti') untuk menyembuhkan cancer.

Yang lain ramai yang boleh tapi bayarannya mahal dan perlu membuat ulangannya beberapa kali.

Darul Syifa misalannya; dan
Dr. Basharuddi Batu Cave orang Lenggong. Bayaran permulaannya $270/-

Bagi warga emas suruh mereka keklinik ambil vitamin A, C. dan E untuk awet muda selain meminta bantuan Kebajikan masyarakat.

A untuk mata
C mengelakkan penyakit
E untuk sel yang telah mati.

Ada pepatah BBB, kalau nak bagi apa-apa pun kepada orang meskin berilah kail jangan berikan ikan (duit), atau berikanlah cangkul dan benih jangan bagi sayur atau duit. Bersehlah keliling rumah jangan beri kelambu dsbnya.

Mana-mana pegawai INICEF kalau jumpa saya itulah yang selalu mereka perkatakan

Sekian untuk Makluman YMDS

DATO SERI RAJA AHMAD ZAINUDDIN said...

terima kasih atas pandangan dan makluman.