Template by:
Free Blog Templates

10 May 2010

ADUN Lawat Pemohon Rumah PPRT







Bagi mempastikan mereka yang menerima bantuan rumah PPRT, Saya mengadakan lawatan peribadi untuk menemui keluarga miskin tersebut.




Saya telah ke rumah Hamidun bin Lazem, 47 tahun di Bagan Bahru. Rumah tersebut ternyata uzur dan sebahagian besar telah reput.




Hamidun yang mempunyai lapan orang anak kini terpaksa tinggal menumpang di tanah orang lain.




Kemudian, Saya ke rumah Ibu Tunggal, Rusmah binti Ahmad, 54 tahun di Kampung Sungai Segar.




Sebelum ini, Saya juga telah melawat beliau untuk membantu memasukan anak perempuan beliau yang ke Asrama Sekolah Menangah Tenik.




Kedua-dua keluarga tersebut telah mohon bantuan rumah PPRT daripada FELCRA. Tiap-Tiap satu berharga RM 33,000.




Bersama Ketua Kampung Sungai Segar, Haji Zukifli Ahmad, Saya juga sempat meninjau longkang dan parit tersumbat di situ dan menyebabkan berlakunya banjir.




Begitupun, masalah yang timbul ialah tiada kerjasama daripada penduduk untuk memberi laluan tanah mereka digunakan untuk projek pembangunan seperti membina jalan dan saliran.

0 comments: