Template by:
Free Blog Templates

15 May 2010

PAC PK - Ketua Jabatan Dipanggil Minggu Depan

Jawatankuasa Kira-Kira Wang (PAC) Negeri yang akan bermesyuarat minggu depan akan memangil beberapa orang Ketua jabatan untuk menjawab isu yang timbul berdasarkan laporan Audit.

Mana-mana Ketua Jabatan atau Agensi Kerajaan yang dipanggil dan gagal berbuat demikian tanpa sebab atau sengaja menlenggah-lenggah tugas PAC akan dilaporkan kepada Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir dan Setiausaha Kerajaan (SUK), Datuk Seri Dr Abdul Rahman untuk tindakan selanjutnya.

Setakat ini, baru seorang Ketua jabatan yang gagal hadir tanpa sebab selepas dipanggil oleh Jawatankuasa Kira-Kira Wang negeri dan nama beliau telah dihantar kepada SUK untuk tindakan yang sewajarnya.

PAC Perak hanya akan bertindak lebih tegas jika masih ada Ketua Jabatan yang enggan bekerjasama dan membantu untuk memberi penjelasan mengenai isu yang dibangkitkan.

Atas arahan Menteri Besar PAC akan lebih pro aktif dalam menaikan prestasi Jabatan dan Agensi Kerajaan di Perak. Jawatankuasa Kira-kira Wang mahu kesemua mereka mendapan 4 bintang dan tempuh untuk mereka memperbaiki kelemahan masih ada.

PAC amat memandang serious pembaziran dalam perlaksanaan projek Kerajaan. Justeru, Jabatan dan Agensi Kerajaan harus berhati-hati dan membuat perancangan yang lebih teliti.

2 comments:

Wake UP! said...

If there are many discrepancies, the amounts should be questions throughly.

reject politicians using religion

Anonymous said...

To

"life is not a fairy tale dudu"

YMDS saya ingin memberi pandangan tentang komen yang diberikan beliau di atas.

We should not talk in terms of religion or race

What we need is to work together to make sure the gap of Ginni Coeffecient (GC) does not widen.

The DAP tries to bring he GC among the Chinese much closer.

The HINDRAF do the same among the INDIAN.

The PAS do the same to the Malays.

If you think you are clever why not the two of us equalise the per capita income of the Malays, Chinese, Indian and others. We can work together with Prof. LIM TECK GHEE. Identify yourself so that we can work together.

If you are highly educated do some research on how much the Chinese, Indian and Malays lost their profit margins during the 13th MAY in Kuala Lumpur.

If there is another 13th May which race looses a lot?

We are now talking about global expansion but not katak (Chinese, Malay, Indian) dalam tempurung. Very traditional. Fighting with relatives/neighbours.

I hope 'life is not a fairy tale dude' will read my comment YMDS.

Thank you YMDS.