Template by:
Free Blog Templates

21 February 2010

Dr Zambery Jangan Tunduk Kepada Desakan Pembangkang








Rakyat tidak harus dikelirukan lagi dengan isu perlantikan Menteri Besar Perak kerana Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir adalah Menteri Besar yang sah.

Malah bagi Barisan Nasional perlantikan ADUN Pangkor itu, sudah lama sah dan tidak pernah dipertikaikan, kecuali Pembangkang yang menimbulkan masalah dan tidak mahu menerima hakikat sebenar.

Dalam Ucapan di Majlis Kesyukuran selepas Mahkamah Persektuan membuat keputusan Dr Zambery adalah Menteri Besar yang sah, Saya juga mengeaskan bahawa Dewan Negeri (DUN) Perak tidak harus dibubarkan semata-mata untuk memuaskan tuntutan Pembangkang.

Tindakan menghina Institusi Raja-Raja berhubung dengan perlantian Menteri Besar ini juga amat dikesali kerana ia memberi ontoh yang tidak baik kepada generasi muda.

Kemelut Politik Perak sebenarnya sudah berakhir selepas kes Mahkamah Persekutuan membuat keputusan tersebut, tettapi Pembangkang yang tidak berpuas hati dan mahukan DUN dibubarkan dan dibuat Pilihanraya baru.

Mereka, Pembangkang sudah hilang suara majoriti di DUN Perak, maka mengikut proses Demokrasi BN adalah Kerajaan yang sebenar.

Saya juga menyatakan bahawa Pembangkang tidak seharus meletakan syarat sebagai menyahut saranan Dr Zambery untuk bekerjasama dengan BN bagi memajukan Negeri.

Kami ADUN BN bersepakat untuk menolak syarat Pembangkang itu dan berdiri teguh di belakang Meneri Besar dalam menghadapi apa jua situasi dan kerenah Pembangkang.

Jika mereka ikhlas membela nasib rakyat, jadilah Pembangkang yang berhemah dan bersedia memberi kritikan dan pandangan yang positif.

Rakyat harus menolak Pembangkang yang bersikap hanya ingin menimbulkan huru haran dan kekacauan. Pada masa yang sama ,Dr Zambery jangan tunduk kepada sebarang desakan Pembangkang, sebaliknya tumpukan kepada agenda BN untuk membela nasib rakyat/

Turut hadir di majlis kesyukuran itu ialah ADUN Batu Kurau, Datuk Kapt. (B) Najmuddin Haji Elias, bekas ADUN Batu Kurua Haji Abdul Manan Mohd Ali, Ketua Wanita Bahagian Larut, Hajjah Sawipah Yahya dan Ketua Pemuda Bahagian, Anuar Ariffin.

2 comments:

tabuan said...

Saya mencadangkan agar Pihak Peladang Batu Kurau menyewa sebuah rumah kedai dalam pusat pekan Batu Kurau. Rumah kedai ini boleh di letakan pelbagai barangan pertanian, malah boleh di jadikan kedai Hardware sekali, dengan menjual pelbagai barangan lagi. Bangunan pejabat biarkan di lokasi lama, mana-mana staff yang suka duduk dalam air-cond boleh terus duduk di sana, yang nak berkhidmat jual-beli boleh duduk di rumah kedai. Peladang Batu Kurau ada modal, pump minyak kepunyaan peladang, ahli Peladang ramai sudah pasti support kuat.

Orang Melayu kurang modal untuk buat semua itu, Peladang Batu Kurau ada modal, peladang Batu Kurau boleh tolong pacu, bergerak untuk jihad ekonomi bagi umat islam. Beri lah peluang kepada umat Islam Batu Kurau membeli di kedai yang di uruskan oleh orang islam, kerana sudah lama membeli di kedai Cina. Kedai Hardware Cina dari bangunan kayu sudah mampu di dirikan bangunan batu tiga tingkat. Apakah orang Islam masih menongkat dagu?

Jemput baca di...http://tabuans.blogspot.com/

DATO SERI RAJA AHMAD ZAINUDDIN said...

terima kasih atas pandangan, saya akan minta penguru besar melihat perkara dengan lebih terperinci.