Template by:
Free Blog Templates

24 February 2010

Pembangkang Masih Bersendiwara?

Kerajaan Barisan Nasional Perak tidak pernah menolak kerjasama daripada Pembangkang, sebaliknya merekalah yang telah meletakan syarat untuk berbuat demikian.

Mereka tidak perlua berdolak dalik dalam hal ini. Jangan kelirukan rakyat semata-mata untuk mendapat publisiti murah.

Saya percaya Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir begitu ikhlas, sebaliknya Pakatan Pembangkang yang mencari alasan untuk tidak mahu bekerjasama dengan meletakan syarat.

Dr Zambery selepas Mahkahmah Persekutuan membuat keputusan bahawa beliau adalah Menteri Besar Perak yang sah, secara ikhlas berharap kemelut politik yang berpanjangan dan merugikan masa pembangunan, itu berhakhir dan tidak ada lagi pertikaian.

BN begitu ikhlas mengharapkan kerjasama daripada Pembangkang dalam membangun dan memajukan rakyat Perak, tetapi mereka yang meletakan syarat seolah-olah menggelak daripada diri untuk bersama-sama Kerajaan pimpinan Dr Zambery.

Justeru janganlah masih lagi berbunyi suara seolah-olah BN yang menolak kerjasama daripada Pembangkang.

Saya juga ikhlas dalam hal ini kerana tidak apa apa yang rugi sebaliknya rakyat yang lebih beruntung kerana kita tidak habis masa berpolitiking sebaliknya sama-sama mengejar kemajuan.

Hampir dua tahun selepas Pilihanraya Umum 2008 kita bergolak dengan politik dan pertikaian. Jangan lupa rakyat mmemerhati semua ini dan mereka juga semakin muak dan jemu, lebih-lebih lagi dengan sendiwara politik Pembangkang.

0 comments: