Template by:
Free Blog Templates

13 February 2010

Zambery Hargai Bloggers



Peranan Bloggers tidak boleh dipandang sepi dan amat wajar jika mereka menjadi rakan yang boleh membantu membangunkan Masyarakat.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir amat menghargai usaha mewujudkan laman web dan blog kesemua 24 UMNO Bahagian di Perak dan bengke media baru yang dianjurkan oleh Sekretariat Media Baru Badan Perhubungan UMNO Negeri baru-baru ini.

Beliau turut menyarankan agar kesemua Bahagian menkemas kini laman blog mereka dan berharap kemudahan Wifi disediakan di semua Pejabat UMN Bahagian dan Pusat Khidmat Wakil Rakyat Barisan Nasional (BN) di seluruh Perak.

Dr Zambery mengulas laporan Skretariat Media Baru di Mesyuarat Badan Perhubungan UMNO Negeri Perak. Beliau turut berterima kasih kepada dua tokoh Wartawan Kanan, Datuk Abdul Kadir Jasin dan Datuk Rosnah Majid yang telah sudi memberi ceramah mereka di bengkel yang diadakan.

Pada Mesyuarat tersebut seluruh Jawatankuasa Perhubungan UMNO Negeri mengucapkan rasa Syukur dan ucapan Tahniah kepada Dr Zambery diatas keputusan Mahkamah Persekutuan bahawa beliau ada sah sebagai Menteri Besar Perak.

Di Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Dr Zambery juga diumumkan program Juara Rakyat peringkat Negeri Perak yang akan dilancarkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhiyiddin Yassin di Slim River, awal Mac.

Gerai-gerai Bahagian juga akan disediakan dalam program tersebut yang juga akan dihadiri oleh Pemimpin UMNO dan Komponen BN.

Selepas Mesyuarat tersebut, Satu Majlis Kesyukuran diadakan di Kediaman Menteri Besar yang dihadiri oleh ribuan rakyat pelbagai bangsa dan Agama.

Selain sesi penjelasan berhubung isu Mahkamah berkaitan dengan Menteri Besar, syarahan Agama dan solat Maghrib dan Isyak juga diadakan.

DrZambery dalam Ucapan beliau menegaskan bahawa BN akan terus bersuara dan membela nasib rakyat tidak agama dan kaum, yang penting ialah menjamin kesejahteraan rakyat.

0 comments: