Template by:
Free Blog Templates

20 February 2010

Jangan Lupa Jasa Tentera



Jasa Anggota Tentera amatlah besar untuk menjaga keamanan daripada ancaman musuh dalaman dan juga luar Negara.

Undi mereka juga penting dalam setiap Piliharnaya UMUM dan Kecil. Tetapi janganlah mereka ini hanya diperlukkan bila tiba musim Pilihanraya.

Ikatan hubungan dengan mereka ini haruslah dikekal dan dipereratkan setiap masa kerana selain menjaga keamanan Anggota Tenterra juga menjalankan aktiviti kemaasyarakatan sepoerti gotong royong.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zaihid Hamidi selalu mengingatkan pentingnya hubungan masyarakat dengan Anggota Tentera setiap masa.

Saya sendiri mengunjung hormat Panglima 2 Briged, Brig. Jen. Zulkifli Mansor di Pejabat beliau di Ipoh untuk bertanya khabar setelah lama tidak berjumpa. Kami pernah sama-sama bermain Bola Sepak persahabatana antaara Pasukan Menteri Besar Perak dengan Pasukan 2 Briged, ketuka itu beliau berpangkat Major.

Atas kebenaran beliau juga, Pasukan Bola Sepak Perak berpeluang menjalani latihan di Kem Tentera di Taiping dan juga di Jalan Tambun di Ipoh.

Brig.Jen. Zulkifli adalah juga seorang yang amat dikenali kerana aktiviti kemasyarakatan. Dibawah tangan beliau banyak kegiatan yang melibatkan tentera dengan orang ramai telah dijalankan.

Saya ingin mengucapkan jutaan Terima Kasih diatas kesudian beliau menerima kedatangan Saya bagi mengeratkan lagi hubungan kedua belah pihak.

Sempena dengan Hari Ulang Tahun ke 77 Tentera Darar, Saya ingin mengucapkan Tahniah semoga Angkatan Tentera Darat terus Gagah dalam menggekalkan Kemanan dan Kesejahteraan Negara.

0 comments: