Template by:
Free Blog Templates

10 March 2012

Bungkusan banjir











Penduduk-penduduk di kampung haji Mat Ashek dalam dewan undangan negeri (DUN) Kubu Gajah begitu terharu diatas keperhatinan ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah melawat mereka yang terlibat dalam banjir kilat semalam.

Seramai 16 buah keluarga menerima sumbangan daripada Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin yang juga ketua UMNO bahagian Larut di surau kampung tersebut petang tadi.

Turut hadir ketua UMNO cawangan kampung Haji Mat Ashek, Abdullah Hadi Bahari dan setiausaha cawangan, Abdul Karim Bahari.

Mangsa-mangsa banjir tersebut bagaimanapun, tidak berpindah kerana banjir semakin surut.

Penduduk-penduduk diingatkan agar sentiasa berwaspada pada musin hujan lebat sejak kebelakangan ini dan bersedia untuk berpindah bila diperlukan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Tred sekarang ini ramai orang buat rumah di tanah reserve (kerajaan) tepi sungai.

Mereka tidak tahu banyak lagi tanah reserve kerajaan yang letaknya bukan di tepi sungai. Selalunya selang dua lot tanah yang luas.

Kalau masih ada yang berbuat demikian galakkan mereka membuat rumah di tanah reserve jauh dari sungai. Kalau tidak kerajaan terpaksa berterusan membantu mereka semasa banjir.

Tak apalah kalau harga minyak petrol sama harganya seperti di Libya. Malaysia dan Libya sama-sama pengeluar minyak tapi harga minyak terlalu rendah di Libya.

Kalau YMDS tidak percaya cuba YMDS pergi ke Libya cari pemain bola Perak.

Apa yang saya faham rakyat didahulukan ialah semua negara pengeluar minyak hendaklah menjual minyak seperti harga minyak di Libya. Inilah yang dikatakan norma bagi kepentingan rakyat.