Template by:
Free Blog Templates

28 June 2011

Warga emas uzur




Melawat bekas Pengerusi Tetap UMNO Cawangan Kampung Haji Mat Asek, Tajuddin bin Alwi, 73 tahun yang uzur di rumahnya di Kampung Haji Mat Asek, Batu Kurau.

Beliau kini tinggal bersama isterinya Ramlah binti Bahari, 69 tahun.Turut hadir ialah Setiausaha Cawangan dan JKKK Sungai Ara, Abd Karim bin Bahari.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS.

Pemikiran kominis sudah mula balik menular di Malaysia.

Di antara sebab yang demilian ialah Indek Ginni Malaysia masih tinggi iaitu lebih kurang 0.46.

Ini bermakna yang kaya bertambah kaya yang miskin bertambah miskin.

Per kapita aatara kaum kaum juga Kaum Cin masih tinggi jika dibandinkan dengan kaum lain.

Kisimpulannya ialah jika YMDS masih membantu orang miskin dengan tidak memberi anak mereka pekerjaan sampai bila pun mereka mahukan bantuan kerajaan. Sampai bila pun mereka akan menjadi miskin.

Bangsa2 bersatu sentiasa melaungkan slogan jika kita hendak membantu penamgkap ikan jangan berikan mereka duit atau ikan berikanlah mereka bubu, alat pancing, net penagkap ikan dll.

Semasa zaman bintang tiga dahulu selama 40 hari kita sudah kenal siapa dia kominis di kawasan Selama. tapi ramai yang jadi baik atau berhijrah ke Cina setelah merdeka.

Untuk memberi pekerjaan majukan Pndok Tqnjung. Realisasikan kolej RISDA atau universiti vertiner dan perhutanan.

Untuk merapatkan jurang antara kaya dan miskin UMNO hendaklah jang sentiasa membantu ahli UMNO yang kaki bodek

Saya sudah lama jadi ahli UMNO. Tapi yang sentiasa untung ialah ahli yang kaki bodek. Begitu juga yang jadi pemimpin. Yang ikut 'punggung' wakil rakyat yang sentiasa dipilih jadi pemimpin. Saya takut politik kampung kita juga jadi demikan.

Kita harus pilih yang rajin dalam UMNO bukan yang kaki ampu.

Untuk pengetahuan YMDS, kaki ampu dapat dilihat jika mereka tidak lagi aktif jika tidak dipilih jadi pemimpin dan ada pula yang jadi katak PURU. Lompat PAS/PKR/DAP dengan alasan UMNO hanya pentingkan kroni. Mereka sudah pun baik dari kedudukan ekonomi tapi mahu banyak lagi peluang2 yang ada akhirnya lompat sana lompat sini untuk kekalkan kedudukan atau dapat bantuan.

Sekian