Template by:
Free Blog Templates

27 June 2011

Ancaman Banjir


















Masalah ancaman banjir dari beberapa sungai Ijok dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kubu Gajah amat membimbangkan keselamatan penduduk.

Sungai-sungai itu ialah Sungai Merah berdekatan Pusat Latihan Khidmat Negara (LPKN) di Kampung Teras, Sungai Segar dan Sungai Ijok.

Dalam tinjauan tersebut, Saya melihat sendiri keadaan sungai-sungai tersebut dan limpahan air sungai itu boleh mencetuskan banjir.

Justeru, JPS digesa agar mengambil tindakan segera bagi mengatasi masalah tersebut kerana ia bimbang mengancam keselamatan penduduk.

Bukan setakat itu, tanaman yang diusakan oleh penduduk juga musnah jika keadaan banjir itu tidak tidak setgera diatasi seperti kawasan sawah seluas 180 ekar yang dimilikki oleh 40 orang penduduk berdekata sungai Ijok dekat sungai Segar.

Jutera JPS Daerah, Mokhtar bin Hasran ketika dihubunggi oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin bin Raja Hai Omar, menyatakan beliau sedang berusaha mendapatkan peruntukan bagi mengatasi masalah itu.

Turut hadir dalam lawatan itu ialah Ketua Kampung Kampung Teras, Abdul Wahab Yatam dan Ketua Kamung Sungai Segar, Haji Zulkifli Ahmad.

0 comments: