Template by:
Free Blog Templates

4 June 2011

UMNO Perak





Menghadiri mesyuarat badan perhubungan UMNO negeri Perak di Ipoh malam ini.

Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir lebih tertumpu pada jentera menghadapi pilihan raya umum ke 13.

Keutamaan kepada perpaduan ahli-ahli UMNO tetap penting sebagai kekuatan parti.

Program dan aktiviti parti di setiap harus ditumpukan bagi mendekati rakyat.

Ketua-ketua bahagian turut hadir dalam mesyuarat tertutup di bangunan UMNO Perak.


2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Strategi yang patut digunakan ialah mengadakan pembangunan secara besar2an di kawasan yang kedudukannya masih goyang seperti di ADUN Kubu Gajah.

Rakyat yang 'educated' tidak mahu janji (mereka bosan). Mereka mahu pembangunan (bukan janji pembangunan) bukan janji. Kalau janji mungkin Leburaya Selama-Jelapang akan di bina 10 tahun lagi atau pun 20 tahun lagi atau langsung tak dengar berita macam lapangan terbang Briah.

Strategi yang kedua ialah meletakkan calon wang sudah tentu menang di kawasan panas seperti ADUN Port Weld di letakkan di Kubu Gajah dan yang di Kubu Gajah diletakkan di Port Weld.

Kalau MCA nak menang tentukan orang Melayu berpindah ke bandar kerana orang Melayu UMNO sudah tentu mengundi MCA.

Sekian cadangan saya. Kalau YMDS tak peduli cadangan saya tak tahulah apa hendak jadi.

Cuba tanya Prof Ho Kee Peng. Beliau banyak dapat A dalam Sains Politik tapi saya hanya C dan B walaupun kami sekelas.

Tapi beliau lihat kalau orang Cina tak betul beliau tetap against mereka, begitu juga Melayu dan India.

Sekian.

Anonymous said...

Ymds,

Saya minta maaf kesilapan tentang bertukar2 tempat calon.

Yang saya maksudkan bukannya Port Weld tapi Pulau Pangkor.

Saya ulangi strategi yang kedua agar kawasan panas hendaklah diletakkan calon yang sudah tentu menang seperti calon ADUN Pulau Pangkor datang berhijrah ke Kubu Gajah.

Sekian haraf maaf.