Template by:
Free Blog Templates

18 June 2011

Belia bermotor





























Remaja seperti mat rempit boleh dicegah jika semua pihak memberi perhatian dan memainkan peranan.

Justeru Menteri belia dan sukan disarankan agar mengadakan program melihat sendiri aktiviti remaja diperingkat akar umbi untuk memberi semangat.

Program di peringkat akar umbi sama penting dengan aktiviti yang lain samada diperingkat kebangsaan mahupun antarabangsa.

Saya berkata demikian ketika merasmikan program bermotor peringkat Dun Kubu Gajah di padang Majlis daerah Bagan Bahru, pagi tadi.

Sebanyak 300 buah motor termasuk berkuasa besar menyertai program tersebut.

Peserta-peserta yang terdiri daripada belia-belia dari Kedah dan Pulau Pinang selain remaja tempatan mengadakan gotong-royong perkarangan masjid kampung Masjid, Ijok dan melawat kolam udang galah di sungai Jernih.

Satu perlawanan bola sepak persahabatan turut diadakan yang dimenangi oleh pasukan Dun Kubu Gajah.

Program berakhir dengan berkelah ala kampung di tempat perkelahan Lata Panggung.Program bermotor itu adalah pertama diadakan bagi mempromosikan Dun Kubu Gajah.

Penduduk sekitar Bagan Bahru, Redang panjang hingga ke Ulu Ijok tekah dikejutkan dengan program berkonvoi kerana begitu banyak motosikal pelbagai jenis mengambil bahagian.

Saya juga mengumumkan penubuhan kelab bermotor belia Dun Kubu Gajah.

1 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

sayang sokong mat rempit ...:-)







'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
>>>http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/<<<
>>>http://Blog1Malaysia.blogspot.com/<<<