Template by:
Free Blog Templates

14 December 2012

RELA-Keamanan


Satu perhimpunan RELA secara besar-besaran dirancang bagi diadakan peringkat Parlimen Larut tidak lama lagi.









Ia bertujuan untuk meningkatkan lagi hubungan kemeseraan kearah perpaduan kaum yang lebih teguh dan kuat sebagai yang dikehendaki oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

Perkara ini dinyatakan Ketua UMNO Bahagian Larut, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin bin Raja Haji Omar ketika berucap selaku Kolonel Kehormat Rela, merasmikan majlis pemimpin bersama Rela dan penyampaian uniform Rela kepada kira-kira 200 orang anggota masyarakat di Jelai, Batu Kurau, petang tadi.

Beliau menambah, hasrat itu telah dimaklumkan kepada Pegawai Rela Daerah, Major Yakub Desa dan beliau amat bersetuju dan mengalu-alukannya.













Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin menyeru, anggota agar meningkatkan tahap displin yang tinggi bagi menggekalkan ia sebagai sebuah pasukan beruniform yang disegani umum.

Tidak ada makna menjadi sebuah pasukan yang memiliki anggota yang ramai dan besar, tetapi kurang berkualiti.









Justeru, anggota Rela di semua peringkat harus menjaga nama baik pasukan tersebut yang kini semakin membesar dan diminati masyarakat.

Beliau menegaskan, anggota Rela akan terus memainkan peranan untuk membantu menjaga keamanan Negara dan terlibat dengan kegiatan kebajikan.

3 comments:

Anonymous said...

Boleh tidak pangkat dalam RELA ditentukan berdasarkan kepada mereka yang banyak sekali menangkap pencuri dan yang pandai menembak kera (1 peluru satu kera).

Saya lihat yang tak pandai menembak pun boleh jadi major.

Manakala pangkat kerhormat pula bagi mereka yang berjaya mengembankan rela dan menjaga kesahjeteraan rela.

Saya harap kita elakkan memberi pangkat kepada mereka yang bertaraf TOK PEK KONG dan sijil yang hanya ditunjukkan dalam frem gambar tapi tembak ular tedung sela pun tak kena dan pencuri getah pun tak boleh tangkap.

Ada ahli rela yang mengatakan berok dan tedung selah padai menelak peluru tapi mereka inilah yang tak pandai menembak sasaran.

Inilah slogan pencapaian diutamakan yang saya fahami, bukan dapat diploma dan bintang kehormat sahaja yang diberi pangkat.

Kalau tembak dengan komputer perlulah mereka yang ada diploma atau yang menghadiri kursus intensif menembak menggunakan komputer. Kalau tidak peluru tersebut akan patah balik.

Anonymous said...

Pilihan raya mankin dekat tapi tomahan pembangkang masih tidak dijawab oleh UMNO melalui surat edaran atau iklan. Kita boleh bayar iklan di surat akhbar Harakah atau SUN. SUN lebih MESRA RAKYAT (edaran free)

Kadang2 jawapannya berlainan kerana kerajaan tidak tahu isu yang tersirat yang dikemukakan oleh pembangkang seperti AES. JPJ dan parlimen jawab lain tapi pembangkang melihat dari sudut lain (tersirat)

Pembankang mengeluarkan isu siapa punya ATES dan BETA TEGAP. Tapi palimen menerangkan kejayaan yang telah tercapai.

Saya pula takut kita yang selalu kena tangkap tapi kakitangan JPJ seorang pun tak pernah kena tankap. Isu saya sangat berlainan.

Kamera letak tempat selalu aksiden tapi 1.00 pagi tempt tersebut tidak pernah mengalami aksiden kena bayar 300 ringgit juga kerana perkara tersebut sudah di 'tender'. Kalau tidak nanti mereka tak mahu bina 1000 kamera lagi.

Kalau tak silap saya orang yang mencadangkan AES ini sama juga dengan orang yang mencadangkan FGVH.

Lihat apa jadi FGV Dreyfusnya yang hendak membangunkan downstream busines pun tak dengar berita.

Salah seorang keluarga Dreyfus ini macam Geoge Soros juga, pandai main saham. Bila turun dia beli semuanya. Bila naik dia jual serentak. Orang FRLDA Ijok nganga sahaja, tak tahu bila nak beli dan bila nak jual.

Tan Sri Isa Samad pun tak pandai macam Datuk Rohana CEO ASTRO. Dia banyak kali untung semasa harga ASTRO turun kerana dia beli saham ASTRO untuk bantu kerugian saham supaya tidak bertambah teruk kalau tidak staff ASTRO sudah geleng kepala nak bayar BANK.

Bagi saya yang mementingkan pencapaian diutamaka Chairman SC hendaklah ditukarkan dengan orang lain kerana belia membenarkan saham yang tak untung (PE melebihi 30) disenaraikan. Jagan peduli kawan atau tak kawan. Integriti itu penting.

Kalau kita tak buang orang begini mereka mesti katakan beliau adalah kawan rapat baik PM.

UMNO mesti elakkan tomahan sebigini untuk menang.

Jika tidak PERFORM mestilah PERISH (ditukar)

Anonymous said...

Saya lihat sudah timbul dua kumpulan baru di LMS.

Yang pertama jika kerajaan tidak mengikut apa yang mereka mahu mereka boikit YMDS. Kemudian dia minta lagi, jik perlu dengan ugutan.Kumpulan ini samalah seperti kalau ia tidak jadi Ketua Mentri dia keluar UMNO.

Yang kedua ialah kumpulan anti-establishment. Siapa saja yang memerintah semuanya tak kena. Dia sahaja yang betul.

Zaman dulu kumpulan ini tidak terdapat di LMS.

YMDS perlu mengenalpasti kumpulan ini dan jelaskan kepada mereka apa yang sebenarnya berlaku setakat ini.

Bagi kawasan ADUN Kubu Gajah kumpulan ini mudah dikenalpasti kerana kawasannya bukanlah luas sangat.