Template by:
Free Blog Templates

30 December 2012

Bantuan



Seorang penduduk miskin di Kampung Bendang Luas dekat Ijok begitu terharu diatas kunjungan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin bin Raja Haji Omar ke rumahnya, petang tadi.

 


Mohd Nasib bin Ibrahim, 48 tahun menguapkan syukur dan terima kasih diatas keperhatinan ADUN Kubu Gajah yang menjenguk keadaan beliau.

Mohd Nasib yang juga Imam Surau Kampung Bendang Luas mempunyai sembilan orang anak termasuk tujuh orang yang masih bersekolah.

Beliau yang  bekerja kampung berharap untuk mendapatkan bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyakarat (JKM) bagi meringankan bebanan yang beliau tanggung.

Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin berharap, JKM akan dapat menghulurkan bantuan saraan bulanan kepada keluarga tersebut bagi menggurangkan masalah terutama anak-anak beliau yang masih bersekolah.




















Turut hadir Ketua UMNO Cawangan Bendang Luas, Rosli Shamsuddin atau lebih dikenali sebagai Che Ros.

Sementara itu, beliau juga melawat emak kepada Ketua UMNO Cawangan Titi Ijok, Aminah binti Mat Akid, 80 tahun yang sakit tua di rumahnya di Kampung Batu 85 dekat Kubu  Gajah, petang tadi.

Beliau juga melawat seorang penduduk miskin, Bahari bin Mohamed 58 tahun yang sedang sakit i rumahnya juga di Batu 85.

Beliau tinggal bersama seorang isteri dan empat orang anaknya yang masih bersekolah.

0 comments: