Template by:
Free Blog Templates

25 December 2011

Peranan











JKKK dan NGO diminta agar berganding bahu dalam membantu memainkan peranan dalam menjayakan program pembangunan melalui perpaduan kaum.

JKKK sebagai agensi kerajaan dan rukun tetangga dan badan NGO yang lain sebagai contoh diwujudkan mempunyai peranan dan tanggungjawab penting dalam proses pembangunan setempat.

Jika mereka dapat selaras dan bergerak bersama ia akan memudahkan lagi proses pembangunan.

Saya berkata demikian ketika berucap merasmikan karnival akhir tahun rukun tetangga kawasan Kubu Gajah dan pertandingan Petaque di padang majlis daerah Selama di pekan Kubu Gajah,pagi tadi.

Turut hadir pengerusi RT dan kelab Petaque Kubu Gajah, Abdul Karim Ismail dan ketua kampung Tebing Tinggi, Nor Azemi Sabran serta pemimpin kaum.

Perpaduan kaum penting jika agenda pembangunan hendak dicapai dan ia bukan sesuatu yang mudah jika semangat itu tidak pupuk dan diamalkan dari sekarang.

JKKK dan NGO juga digesa membantu memantau bagi mencegah kemudahan Kerajaan daripada diceroboh dan dirosakkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab.

Saya amat kesal mereka yang merosakkan kemudahan awam sedangkan ia dibina untuk kemudahan rakyat.

Kerajaan telah membelanjakan berjuta ringgit untuk membina dewan serbaguna, gelanggang futsal dan sepak takraw tetapi jika ia tidak dijaga dengan baik, ia membazirkan.

Kemudahan sukan adalah tempat yang berguna untuk mencungkil bakat-bakat baru bagi diketengahkan.

0 comments: