Template by:
Free Blog Templates

26 December 2011

Pakaian







Sumbangan bantuan RM500 dan RM100 1M Kerajaan Barisan Nasional (BN) jelas membuktikan bahawa Perdana Menteri mengotakan slogan rakyat didahulukan.

Mana-mana pihak atau individu yang mempertikaikan sumbangan ikhlas Kerajaan BN itu ternyata mereka cemburu dengan kebijaksanaan Kerajaan menjaga kepentingan rakyat, terutama mereka yang benar-benar memerlukannya.

Rakyat tidak pernah mempertikaikan bantuan Kerajaan BN, sebaliknya amat gembira kerana keperhatian Kerajaan pimpinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yang sentiasa mengambil berat masalah dan kebajikan rakyat.

Saya berkata demikian di majlis penyampaian sumbangan pakaian seragam Sekolah kepada seramai 30 orang pelajar miskin di perkarangan Sekolah Kebangsaan Pondok Tanjung.

Kesemua penerima itu adalah peserta Rancangan Rakyat Termiskin (PPRT) Sungai Manik yang sebahagiannya merupakan penduduk dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kubu Gajah.

Sumbangan pakaian sekolah itu adalah acara tahunan bagi meringankan lagi bebanan ibubapa terutama mereka yang tidak mampu menjelang musim baru persekolahan tidak lama lagi.

Turut hadir Ketua Kampung Pondok Tanjung, Abdul Kadir dan Ketua UMNO Caangan, Haji Zulkif Shukur.

Saya turut menegaskan tempuh bagi mereka membuat permohonan mendapatkan bantuan RM 500 itu masih ada, tetapi jika mereka tidak berbuat demikian jangan salahkan sesiapa kerana penerangan mengenainya telah dibuat begitu meluas.

Ketua-Ketua Kampung terutamanya telahpun diarah bagi mempastikan anak-anak buah mereka tidak ada yang tercicir dalam mengemukakan permohonan tersebut.

Tidak ada masalah bagi mendapatkan borang secara percuma di mana-mana Pejabat DUN dan Penghulu, bahkan petugas sukarela juga dilantik bagi membantu memudahkan lagi proses permohonan bantuan tersebut.

0 comments: