Template by:
Free Blog Templates

28 December 2011

Jambatan





Kerja-Kerja memperbaiki sebuah Jambatan yang rosak akibat hakisan tebing sungai akhirnya siap.

Saya telah membuat tinjuan keatas perlaksanaan projek tersebut dengan kos sebanyak RM30,000 yang diperlehi daripada Menteri Besar Perak.

Jambatan tersebut adalah kemudahan penduduk di situ dan merupakan perhubungan utama mereka untuk keluar masuk.

Jambatan tersebut penting bagi menggelakan kesulitan terutama bila berlaku banjir yang sering melimpah sungai berdekatan.

Turut hadir ialah Ketua Kampung Kampung Teras, Abdul Wahab Mat Yatam yang juga Ketua UMNO Cawangan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Bila saya mendengar berita tentang jambatan dan titi saya terkenang bilakah kerajaan hendak membina jambatan di jalan Jelapang-Selama kerana selalunya jambatan akan dibina dahulu kerana ia dibina ditanah kerajaan.

Sukuk yang beri duit kenapa banyak masalah. Munkin kertas kerjanya ditulis orang yang kurang pandai. Bila lagi SUKUK nak tong Islam (pinjaman). Nampaknya pinjaman ala Islam pun akan menyelam jugakah?

Sudah tentu jalan ini kita akan gunakan tapi jalan keretapi Ipoh ke Sitiawan/Manjung tidak akan digunakan wakil rakyat. Kalau panjang umur sama2lah kita tengok. Jalan Sadari masih anak dara lagi sudah hendak dibina pula Western Coast road. Bagi saya Sadari sudah mencukupi untuk ke Cangkat Jering.

Bina dulu Jelapang- Selama supaya Krian Selama akan jadi macam Kulim kerana dekat pelabuhan Pulau Pinang bagi kesenangan FDI. Saya tanya orang Amerika mereka lebih suka dekat pelabuhan antarabangsa dari lembah Kinta. Dua keluarga kita rakyat Amerika.

Sekian.