Template by:
Free Blog Templates

21 July 2012

Rumah






Saya amat simpati dengan keadaan rumah bilal mesjid Kampung Mesjid, Ijok, Ramli bin Naim yang terletak di Bangol Kolam.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin bin Raja Haji Omar, Ketika meninjau keadaan rumah tersebut sebahagian besar rumah itu sudah hampir reput dan bimbang dengan keadaannya.

Beliau akan meminta bantuan Pengarah Urusan Yayasan Bina Upaya (YBU), Datuk Zainal Omar bagi membantu Ramli, 65 tahun yang mempunyai 10 orang anak.

Ramli adalah juga bekas seorang Pengadil Bola Sepak dan amat dikenali di sekitar mukim Ijok dan Selama.

Turut hadir ialah Ketua Kampung Kampung Mesjid, Nor Azman Mokhtar.

6 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Nampaknya AJK UMNO LMS hendaklah dirombak jika hendak menang PR 13.

Ahli yang dipilih hendaklah dipilih darpada mereka yang dapat mengatasi isu yang dibangkitkan pembangkang dalam laman web. Mereka bukan lagi ahli yang pandai berbahas di persidangan sahaja tapi yang bijak menepis tuduhan melalui laman web.

Kerja keraslah sedikit macam AP Serdang.

Anonymous said...

Adakah UMNO ketandusan pemimpin yang yang dapat menepis tomahan di laman web?

Sebagai contoh:

Isu yang dibangkitkan yang mengatakan DS Dr. Mahathir jadi diktator.

Kalau tak jadi diktator jadilah seperti di Cawangan kawan saya dahulu.

Bapa saudara jadi timbalan, isteri jadi ketua wanita, anak jadi ketua pemuda, adik ipar jadi menjaga kewangan dll lagi. Yang diberkan kepada orang lain ialah setiausaha. Kebanyakannya Cikgu kalau di kampung2.

Di satu masa dulu Selama pun nak jadi demikian semasa cikgu Kassim. Saya terus tidak mahu menjadi ahli UMNO Selama.

Bila ganti orang lain tanpa undi kita dikatakan ditaktor. Tidak demokrasi kononnya.

Kalau di Timor Tengah sudah jadi demonstrasi.

Dikatator perlu dipandang dari segi positif dan negatifnya

Anonymous said...

Nampaknya KWSP dan Bersara nampaknya main saham berluluasa. Kita tidak ada keyakinan terhadap saham yang mereka jual dan beli termasuklah FGV.

Kalau saham demikian sangat menguntungkan sudah tentu mereka tidak jual saham seperti FGV, THPlantation dll.

Harap YMDS nasihat Menteri yang menjaga KWSP dan Tabung Perasa.

Yang kaya ialah kakitangan KWSP dan Persara yang asyik membantu jual beli saham tersebut kerana mereka juga tumpang sekaki sebelum transkesi dilakukan.

Maknanya sebelum KWSP jual mereka jual dahulu dan sebelum KWSP beli mereka beli dahulu. Wah untunglah kakitangan pelaburan KWSP dan WK Persara.

Anonymous said...

Salam,

UMNO mesti berjuang membalas tuduhan terahap UMNO di laman web.

Jika ada menuduh YMDS menyeleweng dan beli pengundi YMDS hendaklah repot kepada polis dengan segera. Jangan beri peluang YB. Berjuanglah atas kebenaran.

Sekian.

Anonymous said...

Nampaknya PKNK pun main saham FGV. Bila naik harga mereka jual. Sudah tentu harga turun. Orang FELDA masih begitu juga... tak tahu nak jual di mana. Saya beritahu nereka di Ipoh/Taiping. Mereka tanya lagi di mana. Orang PAS ada pakar pelaburan di ADUN Kubu Gajah tapi asyik berpolitik... tak mahu tolong orang FELDA Ijok.

Kerajaan hendaklah juga menenalpasti mereka yang paling banyak beli saham (bukan dapat saham) menjadi pengarah FGV (demokrasi korporat konon) supaya mereka ada perasaan sense of belonging (tanggungjawab).

Kalau bardasarkan proxy orang Pahang dan Sabah yang banyak simpan duit dalam institusi kewangan kerajaan yang sepatutnya dipilh juga untuk ahli lembaga/pengurusi (amalan demokrasi korporat). Kalau 180,000 saham kerajaan 'berikan' itu bukan bermakna mereka beli sendiri. Kalau begitu orang seperti CIKGU ABU Aliddin pun boleh jadi Chairman FGVH. Jangan anggap kebolehan beliau terlalu rendah. Cuba lihat Boon Siew, tak pandai sign nama pun boleh berniaga Honda.

Anonymous said...

Saya lihat ramai Manager Estet di ADUN Kubu Gajah orang Melayu.

Cuba buat kajian yang mana satu ahli UMNO.

Jemputlah mereka untuk merasmikan mesyuarat Cawangan supaya mereka dapat membantu pembangunan melalui CSR mereka di kawasan ADUN Kubu Gajah.