Template by:
Free Blog Templates

19 September 2009

Syawal Disambut Dengan Penuh Kesyukuran


Kita menyambut ketibaan Syawal dengan penuh rasa syukur ke hadrat Allah S.W.T., sambil Ramadan melambaikan tanda, mengucapkan selamat tinggal.

Sambil kita melahirkan rasa gembira kerana merayakan 1 syawal, tetapi kita jangan lupa untuk mendoakan semoga Allah s.w.t menemukan kita sekali lagi pada bulan Ramadan yang akan datang.

Kita mendoakan juga agar segala amalan, ibadah dan kebajikan sepanjang di bulan Ramadan diberkati oleh Allah.

Dikesempatan yang mulia ini, Saya dan keluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf, Zahir dan Batin, kepada seluruh Umat Islam tidak kira dimana mereka berada, semoga kita memperolehi kesejahteraan selalu hendaknya.

Bermaaf-maafanlah di hari dan bulan yang baik ini. Marilah kita memperkukuhkan lagi perpaduan Ummah, kerana hanya itu sahajalah senjata dan ketahanan jika kita mahu terus menegakan syiar Islam dan hubungan bangsa.

Dikesempatan ini juga, marilah kita kunjung mengunjunggi di antara satu dengan yang lain bagi merapatkan semula perpaduan kaum.

Marilah kita kembali ke landasan yang betul agar gerabak yang membawa kita tidak akan tergelincir dan tiba ke distinasi yang kita semua inginkan dengan jayanya.

Permusuhan sesama kita hanya mendatangkan kerugian dan boleh menjadi ancaman yang besar jika dibiarkan dan ia mudah diambil kesempatan oleh orang lain untuk memecah belahkan lagi.

Di hari dan bulan yang baik ini, marilah kita lupakan sebarang perbezaan politik dan ideoloji kerana ia bukanlah jalan penyelesaian. Malaysia dalah sebuah Negara role model kepada dunia Islam.

Kemajuan kita tidak ada siapa yang boleh mengaturkannya, melainkan kita sendiri yang menentukan dengan acuwan kita sendiri.

Tidak lupa juga diucapkan Selamat Hari Raya kepada seluruh Pengundi di DUN Kubu Gajah, khusnya dan di Parlimen Larut pada keseluruhannya. Insyalalah, seperti perayaan yang lalu, Saya akan mengadakan rumah terbuka pada tarikh yang akan diberitahu kelak.

Maaf, Zahir dan Batin.

0 comments: