Template by:
Free Blog Templates

21 September 2009

Kerabat Beraya Dengan Rakyat

Hari Raya pertama, selain beraya dengan ibu, isteri dan anak-anak serta rakan rapat, pada sebelah malannya menghadiri majlis jamuan raya di kediaman Menteri Besar Perak di Ipoh.

DYMM Paduka Seri Sultan dan Raja Permaisuri Perak serta DYTM Raja Muda serta DYAM Raja Di Hilir turut berangkat.

Lebih 500 orang tetamu kenamaan termasuk Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan Isteri, Datin Seri Saripah Zulkifly, Wakil Rakyat dan Pemipin pelbagai peringkat dan kaum hadir di majlis tersebut.

Sambil menjamu juadah hari raya, tetamu dihidangkan dengan persembahan artis-artis tempatan kelahiran Perak seperti Datuk M.Daud Kilau dan Adibah Noor, selain Kumpuan Kebudayaan Selendang Perak.

Pada akhir majlis, Menteri Bear beramah mesra dengan tetamu. Dr Zambry baru sahaja tiba balik dari mengerjakan Umrah di Tanah Suci Mekah.

Pada sebelah petang, Menteri Besar dan Isteri mengadakan rumah terbuka dari jam 2 hingga 5 petang. Lebih 10,000 pelbagai kaum hadir di rumah terbuka itu.

4 comments:

Anonymous said...

Salam YB. pada bulan Shawal ini saya ingin ucapkan Selamat Hari Raya pada barisan kepimpinan UMNO Bahagian dan seluruh Ketua Cawangan. harapan saya agar UMNO bahagian bertambah mantap dan tulus dari ketirisan. Sya juga ada membaca comemment pada 17hb September 2009 mengenai Kg Medan Selama. Saya merasa kan YB Dato' ambil perhatian. Ketua Cawangan Kg Medan dan Ketua Kampung Medan telah mengunakan kuasa mengambil hasil kelapa sawit d tanah perkuburan [wakaf]sejak beberapa tahaun yang lalu. Dan ada rancangan memalsukan dokumen untuk membina futsul d tempat tersebut sedangkan pihak Majlis Ugama. Perkara ini tidak baik dari pandanagan masyarakat setempat. Sebagai pemimpin mereka harus tunjuk teladan baik. Mereka ini lah yang akan menyebabkab BN kalah. Saya amat berharap YB Dato siasat perkara ini dahulu dan jelaskan pada penduduk Kg Medan. Saya merasakan Ketua UMNO Kg Medan/ Ketua Kampung Medan sudah sampai masa memberi peluang pada orang lain yang lebih TULUS dan BERSIH

DATO SERI RAJA AHMAD ZAINUDDIN said...

terima kasih diatas keperhatinan sdra. insyallah saya akan pertimbangkan sebaik mungkin. salam aildilfitri, maaf zahir dan batin.

ramli said...

siapa tu ktua kg medan ???? utat koboi ??? ker cikgu raof ??
sama2 kaki songlap ....
eloklah tu

Anonymous said...

yg tu ikan bilis je , jerong yg tebas hutang simpanan kat podok tanjung buat ladang kambing tu berbilion masyukkkk .
1st tebang balak masyukk
2nd jual balak masukk
3rd rata tanah masyukk
4nd buat reban masyukk
5nd beli kambing baka oversee mashukk ...kambing bankrab tak de pasaran .....
dapat tanah buat rumah .... Masyukkkkkkkkk