Template by:
Free Blog Templates

10 January 2010

Pekan-Pekan Kecil Perlu dinaikan Taraf






Dalam Menjadikan Negeri Perak Aman Jaya oleh Meneteri Besar Perak, Datuk Seri DrZambery Abdul Kadir, Saya telah meminta agar pekan-pekan kecil seperti Kubu Gajah dapat dinaikan tarafnya.

Tidak dinafikan keadaan di Kubu Gajah, sekalipun ia baru masuk dua penggal sebagai DUN di Perak, selepas pemecahan kawasan daripada DUN Batu Kurau dan Selama.

Dalam perjumpaan antara Menteri Besar dengan ADUN-ADUN Barisan Nasional ketika mendapatkan taklimat mengenai pementaan Negeri Perak Aman Jaya, Dr Zambery jelas memberikan respon yang positif kerana beliau juga mahukan supaya pekan-pekan kecil ini juga dinaikan tarafnya.

Program Pembangunan Wilayah Koridor Utara, adalah pendekatan terbaik kearah itu, kata Saya di majlis penyampaian bantuan Sekolah kepada seramai 150 orang murid sekolah dalam Parlimen Larut anjuran Pemuda UMNO Bahagian di Dewan Serbagunan Sungai Bayur, petang tadi.

Selain meminta pihak pentadbir Daerah menyediakan pelan induk mengenai Kubu Gajah, Saya juga telah meminta bantuan pelajar-pelajar Universiti tempatan, untuk membuat kajian mengenai program landskap dan reka betuk produk tempatan yang sesuai, selain membangun atau menggekalkan kehijauan semula jadi di situ.

Pembangunan samasekali tidak akan menjejaskan alam kehijauan kerana setiap aktiviti yang berasakan pertanian terutamanya tetap dalam lingkungan tersebut.

Saya juga berharap bantuan yang diterima oleh rakyat termasuk rumah mesra janganlah disalahgunakan oleh mereka kerana ia akan menjejaskan program kerajaan.

0 comments: