Template by:
Free Blog Templates

26 February 2011

Ribut





Meninjau kerja baik pulih atap rumah Bendahari Mesjid Toh Paduka Kampung Mesjid, Che Ya bin Che Daud, 70 tahun yang ditimpa sebatang pokok dalam ribut baru-baru ini.

Beliau yang juga Iaman Surau Bendang Luas, begitu terharu diatas keperhatinan Saya dan mengucapkan Terima Kasih, sumbangan yang diberikan.

Dalam kejadian ribut itu bagaimanapun, tiada sebarang kemalangan berlaku, sekalipun Che Ya yang juga JKKK Kampung Mesjid dan keluarga berada di rumah.

Turut hadir Ketua UMNO Cawangan Bendang Luas Rosli bin Shamsuddin dan Naib Ketua UMNO Bahagian Larut, Fauzi Kassim.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Yang saya takut bantuan hanya berligar antara saudara mara JKKK dan JKK politik kerana mereka yang betul2 miskin berasa takut hendak berjumpa wakil rakyat dan Ketua kampung.

Saya dahulu pernah mengalami kimiskanan. Bila saya reflek balik ke zaman dahulu saya bertambah miskin kerana takut jumpa ketua kampung, cikgu dll. Bila saya bekerja dengan kerajaan barulah saya berani jumpa wakil rakyat, ketua kampung, imam masjid, ketua cawangan dll.

Hasil dari pengalaman saya, saya kurang percaya orang miskin dapat menapilkan diri mereka untuk berjumpa ketua kampung dll. Oleh itu YMDS turun padang kenal pasti dan jumpa sendiri.

Terima kasih