Template by:
Free Blog Templates

28 February 2011

Air Bersih







Alhamdulillah, kira-kira 100 buah rumah di sekitar Kampung Gudang dan Padang Das dalam DUN Kubu Gajah, kini menarik nafas lega apbila projek bekalan air bersih telah dapat disalurkan ke rumah mereka baru-baru ini.

Saya sendiri telah mendapatkan peruntukan sebanyak RM 50,000 bagi pemasangan paip untuk membekalkan air bersih ke Kampung-Kamung berkenaan.

Tengahari tadi, Saya meninjau sendiri projek berkenaan dan berharap tidak timbul lagi masalah pengunaan air oleh kira-kira 500 orang keluarga yang terlibat.

Ketua Kampung Padang Das, Musa Ibrahim yang begitu gembira dengan pembinaan projek terebut mewakili penduduk mengucapkan Terima Kasih yang tidak terhingga keapda Kerajaan diatas peruntukan yang disediakan.

Boleh dikatakan kebanyakan penduduk kampung lebih selesa menggunakan bekalan air bersih yang disalurkan daripada Air Terjun yang berhampiran.

Projek itu yang diselanggarakan oleh mereka sendiri juga secara tidak langsung dapat memupuk semangat persaudaraan dan perpaduan melalui kerjsama yang mereka lakukan.

0 comments: