Template by:
Free Blog Templates

28 February 2011

Pemasaran Peladang





Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Batu Kurau merancang mewujudkan Pusat Pengumpulan Pemasaran bagi kemudahan ahli-ahlinya dan juga Petani yang lain.

Kearah itu, PPK akan bekerjasama dengan Pejabat Pertanian Daerah dan secara dasarnya kedua-dua pihak telah mencapai persetujuan.

Keputusan itu dicapai dalam Mesyuarat Lembaga Pengarah PPK yang Saya pengerusikan di Pejabat PPK di Batu Kurau, pagi tadi.

Dengan adanya pusat tersebut ia akan membantu mepusatkan segala hasil pengeluaran petani di bawah naungan PPP dan juga untukmenarik mereka yang lain yang masih belum menjadi ahli.

Pada mesyuarat itu, PPK merancang mengadakan Hari terbuka pada bulan Mei yang akan datang sebagai kempen menambahkan ahli. Selain taklimat,pameran dan juga beberapa aktiviti akan dianjurkan.

PPK juga akan menyeraikan beberapa usahawan di bawah naungannya yang berjaya menghasilkan produk sendiri untuk dimuatkan dalam laman Web khas yang akan disediakan kelak.

PPK juga merancang mengadakan projek mega tidak lagi dan sedang berbincang dengan beberapa pihak bagi tujuan tersebut ia termasuk bidang ternakan, pengkilangan dan pertanian.

Hampit kesemua 22 unit dalam PPK telah selesai mengadakan Mesyuarat Agung mereka yang akan berakhir sehari dua lagi.

0 comments: