Template by:
Free Blog Templates

12 April 2009

Kecewa dengan RUSUHAN

Saya amat kecewa dengan kekacauan dan rusuhan yang melanda, negara jiran hingga menyebabkan Sidang ASEAN yang amat penting itu terpaksa dibatalkan.

Namun, syukur alhamdullilah kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dan Isteri, Datin Deri Rosman Mansur dan rombongan selamat pulang ke tanah air. Najib sendiri kecewa kerana tidak berpeluang menemui pemimpin-pemimpin yang hadir di sidang tersebut. Ia adalah tugas resmi beliau di luar negara, semenjak dilantik menjadi Perdana Menteri.

Persoalanya ialah apah kah, masyarakat antarabangsa yang seringkali menuntut keamanan dan kesejahteraan sejagat, tetapi pada masa yang sama, terjebak dengan rusuhan dan kekacauan?

Kita bimbang, perkara buruk seperti ini jika tidak dibendung, apa jua sidang antarabangsa yang diatur akan menghadapi kegagalan dan akhirnya merugikan semua kerana banyak masalah yang tertangguh.

Begitupun, pujian seharusnya diberikan kepada pihak berkuasa Thailand kerana berjaya menyelamatkan pemimpin-pemimpin negara asing yang hadir di sidang tersebut, keluar dari pattaya untuk pulang ke negara masing-masing.

Kita mendoakan,agar gelora yang sedang melanda negara jiran kita itu dapat segera dipulihkan, moga-moga apa yang berlaku itu dijadikanlah iktibar kepada kita yang tinggal di Malaysia.

0 comments: