Template by:
Free Blog Templates

24 April 2009

Hasbullah Setiausaha Poilitik TPM?

Selepas Pucuk Pimpinan UMNO memberi penghormatan kepada ramai wakil Perak menduduki dalam barisan kepimpinan Parti, barangkali akan ada lagi perlantikan-perlantikan baru di kalangan tokoh Negeri ini dalam mengisi kekosongan jawatan di peringkat pusat.

Difahankan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muyhiddin Yassin sedang mengenal pasti beberapa calon bagi jawatan Setiausaha Politiknya. Beliau yang juga Menteri Pelajaran berhasrat melantik dari kalangan orang Johor, negerinya sendiri, Selangor dan juga Perak.

Ahli Dewan Negeri Perak (ADUN) Temenggor, Datuk Hasbullah Osman yang juga Setiausaha Kerja UMNO Negeri disebut-sebut akan dilantik sebagai salah seorang Setiausaha Politik Timbalan Perdana Menteri.

Hasbullah sebelum menjadi ADUN pernah menjadi Setiausaha Politik Kepada bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohd Tajol Rosli Tan Sri Ghazali dan juga ketika beliau menjadi Menteri Kabinet Tun Dr Mathir Mohamed, sebalum pulang bertanding di peringkat DUN Pengkalan Hulu pada pilihanraya Umum 1999.

Hasbullah adalah juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Gerik.

0 comments: