Template by:
Free Blog Templates

15 September 2012

Sidang



Survival orang melayu terletak kepada kehebatan perjuangan UMNO dalam menegakkan bangsa, agama dan negara.

Katanya, masa depan orang melayu terletak ditangan UMNO sebagai sebuah parti yang mendiminasi mereka.

Tambahnya pembangunan di luar bandar menjadi pengukur kemajuan orang melayu.

Beliau yang juga ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah juga menegaskan jangan ada mana-mana pihak yang menghina kesucian Islam.

Katanya Islam menghormati kebebasan agama lain. pada masa yang sama juga mereka harus menghormati Islam.



Mesyuarat perwakilan bahagian yang dihadiri lebih 500 itu juga meluluskan usul-usul politik, pendidikan, agama dan ekonomi demi masa depan bangsa dan negara.



Persidangan itu juga diberitahu sejumlah RM 2.5 juta telah diluluskan timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menaik taraf dewan Batu Kurau.

2 comments:

Anonymous said...

Perjuangan orang Melayu ialah sama juga seperti rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan.

Munkin saya salah

Adakah kita memperjuangkan kepentingan elit Melayu, India, Cina dll on the expense of the poor. (dengan menggunakan isu kemiskinan sebagai alat)?. Atau pun semua rakyat?

Inilah yang tidak difahami Profesor sepertI Ho Kee Peng, Shamsul Bahari, Lim Teck Ghee dan Marimuthu. Mereka selalu ada dalam blog dan TV.

Salah satu sebab kita tidak bersatu ialah kita tidak memperjuangkan yang fudamental baik pun dalam BN atau pun UMNO, lebih2 lagi pem
bangkang.

Barangkali susah hendak memahaminya hendak memahaminya kerana kata berada dalam kelompok mereka.

Sebagai contoh saya sendiri suka meritokrasi kerana yang pandai sahaja boleh jadi CEO tapi satu pun anak kita di LMS tak jadi CEO kecuali CEO jual keropok pisang dan tongkat Ali/Kacip Fatimah.

Lagi satu sebab UMNO tidak bersatu kerana kita tidak SACRIFICE/BERKORBAN, masih mahu jadi pemimpin walaupun nafsu kuat tapi tenaga tidak ada lagi. Jika pilih orang baru kita akan jadi dua puak. Puak menentang dan puak lama.

Dalam analisis saya YMDS dapat 66 disebabkan pengundi kita terlalu etnocentrik, seperti orang Kelantan Trengganu Sabah dan Sarawak. Ini pandanga saya sahaja kerana saudara kita ramai orang Kelantan termasuklah Wan Salman.

Kalau kita pilih yang terbilang, cemerlang dan gemilang alangkah baiknya.


Anonymous said...

Pembangunan kayu ukur kemajuan luar bandar ialah apabila setelah berpencen orang kampung tersebut akan kembali balik ke kampung mereka.

Mereka tak balik kerana tidak ada pembangunan seperti yang mereka kehendaki.

Sebagai contoh adakah semua wakil rakyat Selama sejak merdeka dulu balik ke kampung mereka apabila berpencen.

Yang balik saya lihat kebanyakannya askar dan cikgu kerana mereka sendiri rajin untuk membangunkakan kampung mereka dengan aktiviti yang mereka mampu.

Bagi saya kayu ukur pembangunan ialah orang kampung balik ke kampung mereka apabila berpencen.

Selagi mereka tidak balik saya melihat pembangunan pesat di kawasan kaum Cina seperti Ipoh dan KL, bukan di kampung Melayu.

UMNO sepatutnya menyekat orang Melayu supaya jangan berhijrah ke bandar.

Perkara ini hanya boleh direalisakan jika Briah ada lapangan terbang dan Pondok Tanjung ada universiti supaya semua pensyarah kita balik kampung. Mereka inilah yang akan membangunkan Pondok Tanjung dan lain2 apabila mereka memulakan membina banglo2 mereka.

Jalan Jelapang Selama direqlisasikan.

Selagi pembangunan ini tiada, anak2 kita tak akan balik kampung dan kampung kita tidak akan membangun seperti kehendak UMNO.