Template by:
Free Blog Templates

8 August 2010

Warga emas sakit



Saya amat simpati dengan Warga Emas, Ariffin bin Awang Kechik, 71 tahun yang sedang sakit di rumahnya di Redang Panjang.


Dalam lawatan dengan Timbalan Ketua UMNO Cawangan Redang Panjang, Sabariah Hassan Saya telah menyampaikan sedikit sumbangan bagi meringankan bebanan keluarga beliau.


Ariffin yang terharu dengan kehadiran Saya adalah seorang yang cukup aktif dalam kerja amal dan kemasyarakatan.


Saya berharap Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dapat segera menghulurkan bantuan, terutama membantu kos perubatan Ariffin.

2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya ramai kawan2 kaum SIKH. Kelebihan mereka ialah mereka pandai mengampu dengan meanggil kita dengan perkataan yang menyenangkan (mungkin ramai yang berlakun seperti kata YB WR Kinabatangan)hati kita.

Tapi perkara ini amaat penting jika YMDS berjumapa Pegawai Kebajikan Masyarakat setempat dan seterusya hingga ke atas.

Kalau YMDS mengubah sedikit paradigma YMDS iaitu maksud turun padang bukan sahaja berjumpa bakal pengundi/rakyat jelata tetapi YMDS hendaklah juga selalu berjumpa Pegawai Masyarakat di Ipoh, Taiping dan Selama. Inilah yang saya maksudkan turun padang secara TOTAL. Gunakan tektik kaum Sikh untuk mengoda hati mereka.

Kalau tidak susahlah sedikit untuk mendapat bantuan dengan cepat

Sekian YMDS. Selamat berpuasa.

DATO SERI RAJA AHMAD ZAINUDDIN said...

terima kasih atas pandangan, pegawai berkenaan sentiasa saya jumpa dan hubunggi dari masa ke semasa.