Template by:
Free Blog Templates

5 August 2010

Peladang



Tahniah diucapkan kepada Ahli Lembaga Pengarah Pertubuhan Peladang Negeri (PPN) Perak yang baru dipilih dalam Mesyuarat Agungnya pada hari Selasa lalu.


Semoga dengan kepimpinan yang baru ini, PPN Negeri juga akan mendapat nafas yang baru dalam mengangkat martabat peladang terutamanya di Perak.


PPK juga mengharapkan PPN yang begitu banyak mendapat bantuan Kerajaan Negeri terutama dalam pembantunan tanah pertanian, tidak lupa tanggungjawabnya membantu ahli gabungan.


Kerajaan Negeri tidak mungkin dapat membantu setiap PPK dalam mendapatkan kelulusan permohonan tanah bagi tujuan pertanian, tetapi dengan adanya sokongan PPN, ia akan menjadi penggerak dalam merialisasikan hasrat Peladang kawasan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya fikir turun padang jumpa grass-root sahaja tidak akan menjadi. YMDS harus juga selalu turun padang jompa rerlaksana seperti YMDS lakukan sekarang ini iaitu berjumpa lembaga pengarah peladang. Jangan tunggu mereka panggil YMDS.

Strategi yang saya buat sebelum perlaksana dibawa ke kebun saya untuk lawatan, saya bawa mereka ke kedai kopi - bukan untuk korupsi tapi menerangkan perkara2 yang berkaitan dengan telus, intergriti dan ikhlas secara tak langsung supaya pembangunan menepati sasaran.

Sekian untuk makluman YMDS