Template by:
Free Blog Templates

15 August 2010

Ramadan


Program untuk bulan Ramadan turut disusun oleh ADUN Kubu Gajah bagi dilaksanakan bersama JKKK,termasuk majlis sumbangan kepada fakir miskin.

Selain daripada itu, majlis berbuka juga turut dirancangkan, tetapi kali ini tidak seperti di bulan-bulan Puasa yang lalu,ia lebih tertumpu kepada majlis yang akan diadakn di rumah-rumah orang kampung.

Pendekatan itu dirasakan lebih berkesan untuk mengetahui danmenyelami dengan lebih dekat masalah yang dihadaopi oleh Masyarakat Kampung.

Untuk tujun itu, setiap JKKK mengikut zon telahun diarah mengenalpasti rumah-rumah bagi mengadakan program tersebut.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Nampaknya JKKK lebih aktif dari ketua2 biro kita.

Kalau ada jamuan bawa juga ketua biro cawangan dan bahagian yang ada kaitan dengan perkara yang hendak diperdengarkan/dibincangkan di meja2 makan berbuka puasa.

Seelok2nya berpecah, jangan sekongkol dalam satu meja makan. Saya selalu lihat 'VIP' dalam satu meja makan. Sepatutunya kalau ada lapan 'VIP', seorang daripada 'VIP' tersebut perlulah duduk satu meja bersama2 'grass-root'/tetamu yang hadir. Kalau tetamu semeja tidak dapat mengenal siapa dia 'VIP' yang semeja dengan mereka adalah lebih baik kerana mereka akan memberi pendapat yang lebih ikhlas. Kalau tidak mereka masih berlakun dan mengampu jadi kita tidak dapat menyelami masalah mereka.

Sekian pandangan dari saya.