Template by:
Free Blog Templates

17 November 2012

PM



Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar diantara yang menyambut ketibaan perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak di Ipoh, petang tadi.

Perdana Mentari yang diiringgi menteri besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir menghadiri jamuan Deepavali peringkat kebangsaan di Sungai Siput.

5 comments:

Anonymous said...

Lebih 20 ETP baru yang disenaraikan PM. Berapa ETP yang dapat menguntungkan kawasan ADUN Kubu Gajah?

Anonymous said...

Saya takut jika calon MIC diletakkan di Sungai Siput BN akan kalah lagi.

Anonymous said...

UMNO mesti menjalankan ujian (acid test) untuk melihat sokongan orang India Sungai Siput jika calon UMNO dicalonkan di Sungai Siput.

Saya takut jika calon India/Melayu PKR dicalonkan di situ lagi sekali BN akan kalah.

Cuba YMDS tanya Prof. Ho Kee Peng tentang ramalan saya ini.

Anonymous said...

Saham FGV turun lagi. Saya harap PM buat sesuatu.

Dulu mereka lantik seorang duta pencen jadi pengarah FGV. Sepatutnya duta tersebut akan meluaskan pasaran hasil minyak sawit ke negara yang beliau pernah menjadi duta.

Apa yang saya tidak faham ialah tentang slogan pencapaian didahulukan.

Kalau pencapaian duta tersebut SIFAR cikgu Abu Samah Aliddin pun boleh jadi pengarah FGV. Kenapa kita pilih duta yang tak boleh mengekspot hasil minyak sawit ke negara yang pernah beliau menjadi duta?

Yang saya harapkan pengarah FGV tahu kenapa harga minya sawit tak turun2 tapi buah sawit turun.

Lagi satu orang kawasan ADUN Kubu Gajah mesti tahu harga komoditi bertukar waktu tengah hasi supaya tida di TIPU PEMBELI GETAH dan SAWIT. Semua pembeli tidak tukar harga kalau harga komoditi naik waktu tengah hari. Mereka masih gunakan harga sebelum tengah hari.

Lagi satu pembeli buah sawit tidak menilai hasil perahan minyak buah kelapa sawit. Mereka masih beri haga mahal pada buah kecil tapi mayangnya (tandannya) besar.

Mereka beri harga rendah kepada buah besar dan tandannya kecil (HAMPAS). Kalau begitu harga minyak sawit di kawasan kita tidak akan naik jika dibandingkan dengan harga FELDA.

Anonymous said...

Orang kampung dapat menambah pendapatan jika mereka dapat menghantarkan kayu 'balak' yang ada di hutan mereka. Tapi banyak kayu rambutan (boleh untung $70 se tan), rambai, durian dll. di bakar begitu sahaja.

Saya harap kerajaan belajarlah dari syarikat IKEA di mana semuanya termasuk semua jenis habuk kayu dapat dijadikan perabut untuk diekspot ke Malaysia.

Kita takut kerajaan kita mengipot hasil kayu walhal kaya kita lebih banyak daripada negara yang mengekspot hasil kayu ke negara kita.

Saya harap Ketua Mentri Sabah dan Sarawak dapat membina kilang perabut yang terbesar sekali di Asia.

Saya ingat world record kita bukan pergi ke angkasa lepas, tapi buka kilang perabut yang terbesar sekali di dunia atau kilang kasut sliper. Itu lebih baik dari menaiki everest, ke antartika, dan ke angkasa lepas.

Kita mesti ada kilang tayar yang besar sekali di dunia, empayar kambing yang terbesar sekali di Malaysia (Malaysian Guiness Record). Air terjun yang tercantik sekali di Malaysia (Sg Air Puteh)dll.

Inilah kita jadikan Guniess record Malaysia.