Template by:
Free Blog Templates

24 November 2012

RELA


Mereka yang menyertai RELA diseru agar janganlah semata-mata mengharap elauan, sebaliknya kerana ingin berbakti kepada negara.

Peranan RELA semakin diiktirar dan sejak akhir-akhir ini, khidmat dan tenaga mereka semakin banyak digunakan untuk keselamata awam dan juga program kebajikan.

Demikian dinyatakan oleh ketua UMNO bahagian Larut, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar ketika berucap merasmikan majlis penyampaian pangkat RELA Leftenan bersekutu kepada ketua-ketua kampung di dewan serbaguna Tebing Tinggi, petang tadi.

Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin yang juga kolonel kehormat RELA menyampaikan pangkat Leftenan bersekutu kepada seramai 58 orang ketua kampung dalam parlimen Larut.

Turut hadir pengarah RELA Perak, Brig-Jeneral, Mohd Khariri Bin Abu Hassan dan pegawai Rela daerah, Major Yaakob Bin Desa.




































Beliau yang juga ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah berharap anggota RELA yang memilikki senjata api agar tidak menyalahgunakannya.

Mereka juga dinasihat agar menyertai RELA bukan kerana semata-mata mengejar pangkat dan ingin menggunakan kuasa yang diberikan sewenang-wenangnya.

Beliau berharap dengan pemberian pangkat kehormat kepada ketua-ketua kampung dapat menarik ramai lagi menyertai RELA, terutama belia kerana ia boleh membentuk displin yang tinggi.

0 comments: