Template by:
Free Blog Templates

25 November 2012

Tanah runtuh



Jabatan Kerja Raya (JKR) diminta menyiasat kejadian tanah runtuh yang sering berlaku di jalan raya dekat Bendang Luas di Ijok.

Kejadian tanah runtuh yang berlaku tengah malam semalam telah menyebakan lalulintas di situ tergganggu.
  
Perkara itu dinyatakan Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar ketika meninjau kerja-kerja pembersihan jalan tersebut petang tadi.

Katanya, berdasarkan laporan, tanah runtuh itu berpunca daripada kebocoran sebuah Tangki Air di atas bukit yang berdekatan.

Beliau telah menghubunggi Pengarah JKR Perak, Datuk Dr Safri mengenai kejadian tanah runtuh tersebut yang sudah berulang kali berlaku dan meminta agar sesuatu tindakan segera dilakukan bagi menghadang tebing bukit yang berhampiran jalan tersebut daripada berlaku kejadian tanah runtuh.








 








Megnenai tangki air yang dikatakan menjadi punca kejadian tanah rutuh itu, beliau juga diminta membincangkannya dengan pihak Lembaga Air Perak (LAP).

Penduduk-penduduk di Bendang Luas bimbang jika berlaku hujan lebat, hakisan pasti akan berlaku dan berharap pihak yang berkenaan bertindak mengatasi masalah tersebut kerana itu adalah merupakan perhubungan utama mereka dan juga pengguna jalan raya dari Ijok ke Redang Panjang.

0 comments: