Template by:
Free Blog Templates

19 November 2012

Peruntukan segera



Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar berharap peruntukan segera dapat dikeluarkan bagi pembinaan jalan tar di kampung Sangkut di Ulu Ijok.





Sebanyak RM 20,000 diperlukan bagi pembinaan jalan sepanjang kira-kira 15 rantai.















Jalan itu penting bagi kemudahan penduduk untuk ke pekan, terutama pelajar sekolah.

Beliau mengadakan lawatan bagi meninjau jalan tersebut bersama ketua kampung Sangkut, Haji Mat Zan Kassim.

2 comments:

Anonymous said...

Saya lihat di blog YMDS banyak sangat masalah Kg. Sangkut.

Adakah Ketua Kampungnya 'educated'

Kalau 'educated' (atau pun net-workingnya terhad) sudah tentu beliau tahu kepada pihak (yang wajib)mana yang perlu dilaporkan masalah untuk mengatasi masalah yang berkaitan dengan JPS, PWD, dll.

Saya buat complaint kepada YMDS setelah JPS tak buat apa bila saya adukan kepada mereka dalamkan parit di kawsan paya. Begitu juga Jabatan Pertanian yang tidak dapat membantu kawasan yang banyak kera untuk di tanam dengan pokok limau. Mereka bising hingga ke Taiping tapi tanah saya masih mereka tidak lawati.

Begitu juga vertiner dan perhilitan.

Saya harap YMDS berikan alamat dan no talipon mereka yang berwajib untuk mengatasi masalah banjir dll di kampung sangkut kepada ketua kampung tersebut dan bantu mereka buat momorundum (bukan demonstrasi).

Saya dulu pernah pergi ke Pejabat UMNO Selama dan beritahu mereka UMNO tak tolong Melayu. Seorang daripadanya marah balik kepada saya kerana UMNO Selama sentiasa melambatkan pendaftaran ahli. Saya tanya hingga ke KL kerana tak tahu berita langsung tentang pendaftaran ahli baru.

Hingga sekarang saya kecil hati tidak lagi mahu mencari ahli UMNO yang baru.

Anonymous said...

Mankin dekat PR 13 mankin turun harga saham FGV.

Kirim salam pada Tan Sri Isa Samad kenapa harga minyak sawit tak turun tapi buahnya turun.

Minyak naik buah turun.

Kalau Gajah bila dia naik minyak buahnya pun naik. Tapi sawit tidak begitu.

Saya harap Tan Sri Isa jangan lagi capap harga CPO turun buat sementara tapi kenapa semua makanan hasil minya sawit tak turun2.

Kita buat baik denga Dayfour bukan untuk jual buah tapi jual makanan hasil minyak sawit yang harganya tak turun2.

Yang saya tahu kita besekongkol dengan Dayfour kerana pemasaran hasil makanan minya sawit. Bukan nak suruh Dayfour jual buah sawit.

Saya harap
orang FELDA beritahu Tan Sri fasal perkara ini, bukan pasal buah tapi fasal hasil daripada minyak sawit yang harganya tak pernah turun.