Template by:
Free Blog Templates

20 October 2009

1 Malaysia, Satu Hari dan Satu Suara

Zaman mengampu dan Membodek sudah berlalu. UMNO sekarang mahukan Pemimpn yang buat kerja dan sentiasa mendampingi rakyat.

Tidak perlu takut pada bayang-bayang jika pemimpin UMNO tahu tanggungjawabnya kerana era bermuka-muka sudah tidak sesuai lagi.

Presiden UMNO Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, bersemangat ketika memberi nasihat ikhlas kepada Pemimpin dan Ahli UMNO yang hadir di pelancaran Lagu UMNO Perak di Bangunan UMNO Negeri di Jalan Sultan Idris Shah, Ipoh.

Lagu tersebut liriknya ditulis oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan digubah oleh Pemuzik terkenal Ahmad Dasila.

Walaupun senarai calon di rujuk kepada UMNO Bahagian dan Perhubungan, tetapi Perdana Menteri Berkata, beliau juga ada list sendiri menyentuh mengenai siapa yang layak bertanding dalam Pilihanraya Umum (PRU) akan datang.


UMNO perlu berani berubah untuk mendapat semula keyakinan rakyat selepas prestrasi tidak menggalakan pada PRU ke 12 menyaksikan kekakalan Barisan Nasional (BN) di Kedah, Perak, Selangor dan Pulau Pinang. Perak bagaimanapun, berjaya diambil balik oleh BN.

Datuk Seri Najib berada di Perak untuk melancarkan kempen 1 Malaysia yang mendapat sambutan di luar jangkaan yang disiarkan secara langsung oleh RTM.

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansur, Timbalan Perdana Meneri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Isteri, Dr Zambry dan isteri serta Menteri-Menteri Kabinet danKetua UMNO Bahagian adalah diantara Lebih 50,000 orang yang hadir bagi memeriahkan sambutan tesebut.

Lauangan 1 Malaysia bergema di Stadium Perak yang dibanjir oleh rakyat berbilang bangsa yang begitu bersemangat untuk bernaung di bawah lambang 1 Malaysia.

Perdana Menteri memuji perhimpunan bagi menjayakan kempen tersebut dan ia jelas membuktikan betapa rakyat di Negara ini sentiasa mahukan Perpaduan.

Dr Zambry dalam ucapan aluannya telah mencuit hati ramai tetamu yang hadir apabila berucapa dalam pelbagai bahasa termasuk cina, tamil, seikh dan orang asli.

Pelancaran itu turut dimeriahkan dengan persembahan kebudayaan oleh pelbagai kaum, tua dan muda serta artis-artis terkenal Tanah Air termasuk Roy.

0 comments: