Template by:
Free Blog Templates

22 February 2012

Masyarakat India










Masyarakat India tidak pernah dipinggirkan sekalipun mereka merupakan golongan minoriti di negara ini.

Ini terbukti adanya orang kaya hingga bertaraf billionaire dikalangan mereka.

Mereka mengingatkan agar berwaspada mereka yang cuba hendak melaga-laga mereka dengan lain yang majoriti di negara ini.

Saya berkata demikian dalam satu majlis sepetang bersama ahli dewan negeri (ADUN) Kubu Gajah di ladang Malaya di Lembah Keluang, petang tadi.

Walaupun hujan turun dengan lebat tetapi ia tidak menghalang hasrat saya mengadakan perjumpaan dan berdialog yang turut dihadiri pemimpin tempatan.

Mengenai BR1M,saya menegaskan rakyat India yang layak juga tidak dipinggirkan menerimanya.

Bagi mereka yang gagal,saya menasihatkan agar mereka segera mengisi borang rayuan yang disediakan.

Saya mengingatkan negara akan menghadapi masalah jika perpaduan kaum tidak dititikberatkan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Yang sebenarnya rakyat tidak mahu melihat jurang pendapatan antara Ananda den Kanama (Le3mbah Keluang, rumah tentang korner ke estet Lembah Keluang) begitu luas. Rapatkan pendapatan mereka dengan memberi mereka pekerjaan di syarikat Ananda (sa antero dunia), Mikka Holding dll.
MIC buat apa YMDS? Cucu si Kanama pun boleh ganti cucu Samy Vellu jika kerajaan mahu merapatkan jurang antara yang berada dengan yang tidak berada.

Lagi satu Kerajaan hendaklah berdailog dengan penyokong Uttayakumar kerana mereka kata kita 'clensing'('mengapuskan' orang India) mereka.t