Template by:
Free Blog Templates

11 February 2012

Kenduri
















2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Bila saya membaca riwayat hidup Vincent Tan salah seorang yang terkaya di Malaysia saya sangat terharu kerana bukan dapat semua A dalam pelajaran menentukan kejayaan seseorang.

Saya dulu ramai bantu orang tapi bila berhenti kerja muka saya pun mereka tak mahu pandang. Ramai mereka jadi guru di sekolah menengah LMS. Mereka buat2 tidak tahu kehadiran saya,

Yang penting kita jangan tersilap orang bila memberi bantuan. Net-working juga penting kerana mereka berjaya atas pertolongan kita dan kita juga berjaya atas pertolongan mereka

Biarlah menghadiri kenduri ini untuk memperbanyakkan kawan dan memperluaskan net-working.

Sangat seronok makan kenduri terutama sekali di FELDA, macam2 cerita yang kita dengar.

Anonymous said...

YMDS,

Kenduri memang baik untuk mengukuhkan kedudukan.

Tapi yang penting sekali untuk mengumpul maklumat dan mendengar masalah.

Baru2 ini saya ke Taiping. Elok sahaja saya cerita tentang kera orang depan saya sembang tak habis-habis tentang kera makan semua buah2annya,

Begitu juga saya ke FELDA. Mereka tak habis2 menceritakan tentang saham.

Mereka takut saham FELDA jadi saham BSN atau Maikka Holding. Akhirnya syarikat tergadai bila saham tak naik macam Mikka Holding hak MIC atau BSN harganya mankin turun. Sesudah saham MIC turun mereka suruh kerajaan beli 7 ringgit sesaham. Nasib baiklah ada orang pandai di kerajaan kalau tak pandai munkin mereka beli Mikka Holding melebihi harga pasaran macam jual tanah ke MB Selangor. Selalunya orang main saham begitulah. Siapa kita nak tangkap? Mereka beli saham melebihi harga pasaran kerana nak bantu syarikat kepentingan bersama supaya jangan merudum. Nampaknya KUBlah akan membeli jika saham FELDA merudum atau TRADESWIND.

Kita takut harga getah dan kelapa sawit tidak menentu tapi kita tidak takut harga saham tidak menentu. Selalunya sawit jatuh saham perladangan pun jatuh.

Perkara inilah dibincangkan semasa kenduri. Tak habis-habis. Orang tua tak tahu saham pun sudah pandai tentang saham.

Saya dapat maklumat semasa kenduri YMDS.

Kalau mereka buat kilang tayar, sarung tangan atau kondom di FELDA Ijok mungkin tak bankerap.

Kondom ni sangat laku kerana ramai yang tengok cerita BLUE di internet. Kerajaan menggalakkan free internet di tempat yang strategik (yang boleh bina kilang kondom, kalau nak untung banyak)