Template by:
Free Blog Templates

23 October 2012

Perjumpaan penduduk




Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar, meluangkan masa menemui penduduk dalam program turun padang untuk mendengar masalah mereka.


Penduduk begitu senang hati kerana mudah bertemu beliau termasuk di kedai-kedai kopi dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kubu Gajah.



Diantara masalah yang sering ditimbulkan ialah mengenai permohonan mendapat bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

8 comments:

Anonymous said...

Dividen FGV sudah masuk tapi nak belanja YMDS pun tak cukup.

Tolong minta PM lonjakkan harga. Tan Sri Samad tak nampak lagi

Anonymous said...

Kita banyak cawangan. Cuba YMDS round tiap2 satu lebih proaktif daripada selalu ke Kampung Sangkut, sebagai contoh sahaja.

Saya lihat ada 3 kampung yang tidak boleh berdikari.

Di kampung kami, kami buat jalan sendiri dan parit sendiri.

Kalau sudah minta kepada YMDS, YMDS
sentiasa SANGKUT di Kampung Sangkut.

Anonymous said...

Takkanlah rakyat kita sentiasa bergantung kepada kebajikan masyarakat. Anak dan cucu mereka ke mana?

Anonymous said...

Harga CPO mankin turun lagi hingga Dec. dan bulan Dec ini cornerstones jual saham FGV mereka. Harga akan turun hingga $4.00

Saya harap orang FELDA Ijok dah jual FGV mereka semuanya dan pada hujung bulan December beli balik supaya dapat untung banyak kali.

Hari raya Cina jual balik.

Cuba tanya pakar pelaburan kita Ustaz Nazri Din (lulus pelaburan UPM). Ustaz ni asyik berpolitik tak mahu tolong orang FELDA Ijok nak untung banyak kali. Lagi satu maklumat tak sampai kepada mereka kerana pakar komunikasi Dr. kita asyik berpolitik. Jika maklumat tak samapi kerakyat jelata bagaimana mereka hendak maju.

Yang saya sedih ramai orang Melayu tidak mahu bekerja keras menggunakan kepakaran/kelulusan mereka untuk menolong ummah supaya orang Melayu bertambah maju. Mereka asyik berpolitik sahaja.

Anonymous said...

Saya dengar jika FGV turun hingga $4.50 ramai orang FELDA yang tak mahu undi BN lagi.

Diharap FELDA Ijok kita taklah begitu.

Cuba YMDS risik2.

Saya asyik mengendap lembu mereka datang ke tanah kami. Banyak betul orang FELDA punya lembu cari makan di tanah kami. Bila lembu2 ni datang pagar pun runtuh.

Mereka tak faham tengtang konsep WIN-WIN (untung-untung). Orang lembu saja yang hendak untung. Kami pula rugi. Inilah yang dikatakan OTAK LEMBU.

YMDS kawan baik dengan ketua kampungnya. Diharap YMDS buat SLOW TALK tentang daging korban tak boleh hasilkan dari lembu yang yang merosakkan tanaman orang lain.

Mankin ramai sekarang ni yang bela lembu. Kadang-kadang mereka ikat lembu tersebut depan anak sawit. Pentingkan diri sendiri. Mereka pergi masjid tapi lepas lembu ke tanah kami.

Bila kita tegor, turun temurun mereka berdendam terhadap kita atas alasan yang bukan2 yang tiada kaitan dengan lembu. Otak macam lawyer, pusing alasan kerana nak menang.

Anonymous said...

Kerajaan mengutamakan PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

Perkataan pencapaian itu sendiri mempunyai pengertian yang berbeza.

Sebagai contoh Pengarah FGV dipilih berdasarkan pengelaman yang tiada kaitan dengan pernah mengusahakan kebun kelapa sawit tapi pandai mengurus syarikat yang berkaitan dengan pertanian/kelapa sawit.

Cuba YMDS tanya Cikgu Nayan Sungai Malau.

Beliau ada banyak kebun kelapa sawit dan untungnya berlipat ganda daripada keuntungan FGVH.

YMDS boleh tanya juga orang yang paling kaya di Sungai Dendang atau pun anak Haji Rejam.

Mereka ini tidak lulus Cambridge atau tidak pernah jadi MB Negeri Sembilan boleh dapat untung sawit berlipat ganda dari FGV walaupun CPO turun harga.

Kesimpulannya ialah kerajaan mengutamakan pencapaian diutamakan.
Yang saya persoalan pencapaian dari segi apa? Akademik atau untung syarikat FGVH. Pengelaman pengarah syarikat sawit atau pernah berkebun kelapa sawit (ada ladang sendiri seperti cikgu Nayan).

Sebab itu saya berhenti kerja dengan kerajaan kerana perkataan PENCAPaIAN itu sendiri banyak pengertiannya. Ikut ideologi orang yang memilih pemimpin bukan idelogi sejagat.

Kalau sejagat saya hanya mahu untung FGV. Kerajaan pentingkan perkembangan walaupun tak untung.

Lihat tabung haji plantation tempat YMDS dulu yang akan dipilih jadi pengarahnya jika YMDS tidak bising.

Mereka asyik jual beli tanah antara TABUNG HAJI dan TH PLANTATION. Macam bapa jual ke anak, munkin nanti anak pula jual ke bapa. Inilah permainan saham yang hendak dipelajari FELDA Ijok.

HARI INI FGV turun lagi walaupun kerajaan melaraskan cukai dengan Indonesia.

Orang Serawak jual getah kepada orang luar yang dapat harga lebih tinggi.

Saya rasa macam kita belum sedia menghadapi PR 13 kalau orang Sarawak asyik jual getah kepada orang luar dan Libya jual minyak lebih murah dari Malaysia walhal kedua2nya pengeluar minyak.

Anonymous said...

Rohana Rozhan CEO ASTRO beli saham ASTRO bila saham itu turun.

Bila Datuk Sabri dan Tan Sri Isa Samad nak tambah saham FGV supaya saham itu naik harga.

Saya harap orang FELDA Ijok suruh CEO FGVH beli saham FGV macam Datuk Rohana.

Itulah yang saya sebutkan selalu pencapaian diutamakan tidak mendapat mnaikkan saham FGV. Tapi kita mesti juga ada duit seperti Datuk Rohana atau pun jadi Proxy Ananda Krisnan.

Bila ASTRO beri employee option nanti saham tersebut mankin turun. Saya cukup puji otak keling. Sebab itu mereka ramai jadi lawyer.

MBf pun pakai otak keling sampai dividen pun tak beri sejak dulu. Salah seprang top five jutawan orang India.

Nanti ASTRO bila sampai saturated point dia cabutlah ke Australia macam adik Timbalan MIC, Mr. Chandera (baik orangnaya, macam abangnya juga tapi kenapa mereka tinggalkan Malaysia. Munkin duit Malaysia kecil, Gavernor BNM tak pandai naikkan nilai duit Malaysia) yang dulunya orang Bagan Serai. Dia dah ke New Zealand jadi rakyat sana.

Anonymous said...

FELDA Ijok menjadi fixed deposit BN semasa PR 12.

Kalau saham FGV tak naik hingga $5.50 tak tahulah nak kata.

Saya ingat kita belum bersedia untuk PR 13 seperti kata MB.

MB hanya lihat dari satu sudut. Kita mesti lihat dari helicopter view untuk menghadapi pilihan raya