Template by:
Free Blog Templates

31 October 2012

Peladang




Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar yang juga Pengerusi Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Batu Kurau mengumumkan penubuhan tabung Kebajikan Khariat Kematian bagi lebih 3,000 orang ahlinya.

Dibawah pakej tersebut, segala urusan ahli yang terlibat akan diurus oleh PPP melalu badan yang dilantiuk mengikut simpanan saham mereka.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Lembaga Pengarah PPK Batu Kurau di Bangunan PPK, pagi tadi yang turut dihadiri Pengrus Besarnya, Haji Sabri Zainul.

Beliau menambah, Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) PPK Batu Kurau akan mula beroperasi pada 1 Disember ini bagi kemudahan kepada orangramai di Batu Kurau dan sekitarnya.

















Katanya, PPK juga akan mengadakan program untuk menarik lebih ramai remaja menyertai unit-unit peladang termasuk pertandingan futsal dan bengkel pertanian.

PPK Batu Kurau juga berhasrat menyertai sektor perladangan dan sedang mengenal pasti kawasan yang sesuai bagi tujuan tersebut.

Lawatan sambil belajar untuk 22 orang Ketua unit PPK juga akan dianjur bagi meningkatkan pengalaman mereka terutama dalam sektor pertanian dan ternakan.

0 comments: